به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین کاویانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد اثر، 295 مقاله به مرحله ارزیابی رسید و در نهایت 27 مقاله برتر انتخاب شد.
وی افزود: بیشترین تعداد مقاله های رسیده به این همایش به زبان عربی و 15 درصد مقاله ها از اهل سنت است.
وی با بیان این که این همایش در آبان ماه سال گذشته فراخوان شد گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا فروردین ماه سال جاری درمحورهای جایگاه فقه اجتماعی با رویکرد به مباحث زن و خانواده، ضرورت بحث فقه مقارن در حوزه زن و خانواده، ظرفیتهای فقه اسلامی در مواجهه با چالش های معاصر در این حوزه، سیر تحول اندیشه های فقهی مذاهب و روش شناسی مباحث فقهی بود.
کاویانی با اشاره به برگزاری پیش نشست های این همایش گفت: این پیش نشست ها با هدف آسیب شناسی حضور بانوان در فضای مجازی، در عرصه هنر و رسانه، فعالیت های علمی بانوان و اشتغال در اجتماع، مدیریت کلان زنان در مناصب حکومتی و غیرحکومتی، شیوه های تاثیرگذار در پیاده سازی آموزه های فقهی و راهکارهای برون رفت از آن برگزار شد.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی ادامه داد: پیش نشست ها ویژه اهل سنت نیز در استان های مختلف کشور با موضوع های مختلف برگزار شد تا همزیستی های علمی و پژوهشی، زمینه همکاری با علمای اهل سنت و استخراج نقاط مشترک صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این همایش ها با اهتمام به جایگاه زنان در راستای ایجاد نگاه تعادلی و بدون افراط و تفریط در این حوزه است.
کاویانی به جایگاه زن از دید اسلام اشاره کرد و گفت: در دین اسلام از همان ابتدای خلقت جایگاه عالی برای زن و خانواده در نظر گرفته شده است تا بر اساس آن معیارها در حوزه های مختلف فعالیت کنند.
وی تاکید کرد: حوزه زنان از حوزه های بسیار حساس و چالش برانگیز است که در حال حاضر مباحث جدی از جمله نظریه فمنیسم ها در جهان مطرح است که شاهد حرکت های اجتماعی فمنیستی هستیم.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی بر اتحاد بین مذاهب اسلامی تاکید کرد و گفت: دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه بین ادیان مختلف به دنبال ایجاد چالش و آسیب های اجتماعی هستند این در حالی است که نقاط مشترک بین ادیان اسلامی مختلف وجود دارد.
وی از برگزاری نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه در 24 تیرماه خبر داد و گفت: این همایش همراه با دهمین همایش علمی و پژوهشی حیات طیبه همزمان با میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با سخنرانی آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه برگزار می شود.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.