محمد جواد محرابی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا، بیان کرد: با توجه به درخواست مدیران مسئول رسانه های استان برای تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات قم که آخرین روز آن بیستم تیرماه بود، تا روز چهارشنبه هفته آینده، بیست و هفتم تیرماه جاری تمدید یافت.
وی با اشاره به این که شرکت کنندگان برای ارسال آثار خود لازم است به سامانه الکترونیکی ttp://qom.pressfestival.ir مراجعه کنند، بیان کرد: این تاریخ آخرین فرصت تعیین شده برای ارسال آثار مطبوعات استان به دبیرخانه جشنواره است و به هیچ عنوان تمدید نمی شود.
وی ادامه داد: همچنین موضوع «نماز در آیینه مطبوعات» به بخش موضوعی جشنواره اضافه شده است و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در این زمینه نیز به جشنواره مطبوعات ارسال نمایند.
محرابی گفت: برای شرکت در این جشنواره هیچ نیازی به ارسال مدارک شناسایی به دبیرخانه جشنواره نیست و فقط در حوزه نشریات مکتوب اگر مطلبی به صورت پی دی اف بارگذاری شود، تایید مدیرمسئول نیاز است.
وی افزود: نشریات مکتوب می توانند تعداد زیادی از آثار خود که نیاز به تایید مدیرمسئول دارد را در قالب یک نامه به جشنواره ارسال کنند.
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در تشریح نحوه برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره مطبوعات استان در 3 بخش «حرفه ای»، «ویژه» و «موضوعی» برگزار می شود و هر شرکت کننده می توان 10 اثر را به این جشنواره ارسال کند.
وی افزود: شرکت کنندگان در بخش حرفه ای در موضوع های خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، تیتر، طنز مکتوب، کاریکاتور، کاریکلماتور، طراحی، صفحه آرایی و عکس (خبری و غیرخبری) می توانند در 2 موضوع شرکت و برای هر موضوع حداکثر 2 اثر ارسال کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به این که سالجاری با نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، در بخش ویژه این جشنواره نیز علاقه مندان می توانند تولیدات تحلیلی مندرج در مطبوعات محلی را با موضوع شعار سال ارسال کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
وی ادامه داد: در بخش های موضوعی نیز؛ نماز در آیینه مطبوعات، ایثار و شهادت، نما و منظر شهری ، ظرفیت های گردشگری و زیارت در قم، بحران آب و محیط زیست، چالش ها و آسیب های اجتماعی و وقف و امامزادگان؛ شرکت کنندگان می توانند آثار خود را ارسال کنند.
محرابی گفت: تلاش شده است که آیین اختتامیه این جشنواره در روز 17 مرداد ماه سال جاری مصادف با روز خبرنگار برگزار شود و در آن علاوه بر تقدیر از فعالان رسانه ای از برترین های این حوزه نیز قدردانی به عمل آید.
شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در 17 مردادماه سال 77 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این تاریخ در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.