به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمیدرضا مطهری عصر شنبه در نشست خبری همایش «سیره امام رضا(ع)، آموزه ها و کارکردها» در دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم افزود: تاکنون مجموعه و اثر فاخری که جامع و همه جانبه به تبیین و بررسی سیره و معارف رضوی پرداخته باشد، وجود نداشته است.
وی با بیان اینکه معارف رضوی را باید به لایه های علمی و عمومی جامعه منتقل کنیم، اظهار داشت: در این همایش که 24 تیرماه در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار می شود، 9 مقاله علمی در دو پنل «کلامی و قرآنی» و «تاریخ و سیاست» با حضور و سخنرانی اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در صبح و عصر ارائه می شود.
دبیر علمی همایش «سیره امام رضا(ع)، آموزه ها و کارکردها» گفت: در این همایش که با همکاری و مشارکت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و تعدادی از مراکز و نهادهای علمی و پژوهشی برگزار می شود، تلاش کردیم تا در ارائه مقالات علمی، نیازهای روز جامعه را نیز در نظر بگیریم.
دبیر انجمن های علمی حوزه علمیه قم نیز در این نشست با بیان اینکه همایش «سیره امام رضا(ع)، آموزه ها و کارکردها» به صورت کاملا علمی و تخصصی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مقالات و موضوعاتی که در این همایش ارائه می شود، از سوی این دبیرخانه طراحی شده است.
حجت الاسلام عبدالرسول هاجری با اشاره به مشارکت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در برگزاری این همایش، تصریح کرد: در روزهای 27 تا 29 تیرماه، 19 نشست تخصصی با حضور رؤسا و دبیران انجمن های علمی حوزه علمیه قم و بنیاد پژوهش های اسلامی در مشهد برگزار می شود.
در این نشست همچنین رئیس نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم در سخنانی اظهار داشت: در این مرکز بیش از 300 اثر علمی و پژوهشی در رابطه با سیره و شخصیت امام رضا(ع) تولید و به زبان های زنده دنیا منتشر شده است.
حجت الاسلام علی راد با اشاره به برگزاری همایش «سیره امام رضا(ع)، آموزه ها و کارکردها» در قم گفت: در این همایش به دنبال تأسیس و تثبیت گفتمان علمی میان نخبگان حوزه و دانشگاهی در رابطه با معارف رضوی و تبیین منطقی و اجتهادی آموزه های رضوی در عرصه های مختلف دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستیم.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.