به گزارش ایرنا، عطاالدین قاسمی روز شنبه درجلسه کارگروه نهادینه کردن فرهنگ مشاوره در دانشگاه مفید قم اظهار داشت: امروز آسیب های اجتماعی در جامعه به یک معضل بزرگ تبدیل شده که باید راهکاری اساسی برای آن تهیه شود.
وی افزود: باید حقوق شهروندی در جامعه به رسمیت شناخته شود و مردم با رجوع به مشاوره های حقوقی بتوانند از حقوق خویش دفاع کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم ادامه داد: اگر به دنبال جامعه توسعه یافته هستیم باید شهروندان با حقوق خویش آشنا شوند تا به جای درگیری های لفظی و فیزیکی از طریق حقوقی مسائل را مورد رسیدگی قرار دهند.
وی ازاعلام آمادگی استانداری قم در خصوص نهادینه سازی فرهنگ حقوق شهروندی خبر داد و گفت:در این خصوص آماده ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه هستیم تا زیرساخت های لازم در این حوزه تامین شود.
قاسمی گفت: دردفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم مباحث رعایت حقوق شهروندی به صورت جدی در حال پیگیری است در همین راستا ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و شهروندی با موضوع رضایت مردم در ارائه خدمات و تکریم ارباب رجوع تشکیل شده است.
وی بیان داشت: حقوق شهروندی دراین ستاد با حضور دستگاه های مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد تا شاهد رضایت مندی مردم در حوزه های مختلف باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم بر استفاده از ظرفیت کلینک های مشاوره ای و حقوقی تاکید کرد و گفت: کلینیک دانشگاه مفید قم با یک دهه فعالیت خدمات مناسبی به عموم مردم به صورت رایگان ارائه کرده که در سطح کشور نمونه است.
وی خاطرنشان کرد: به معاونت حقوقی ریاست جمهوری کشور پیشنهاد راه اندازی این گونه کلینیک هایی را در سطح کشور با استفاده از تجربه کلینک مشاوره ای و حقوقی دانشگاه مفید ارائه کرده ایم تا مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: درحال حاضر پرونده های بسیاری در کلانتری ها و دادگاه ها هستند که با ارائه مشاوره حل و فصل می شود از این رو باید همه دستگاه های مربوطه در راستای ترویج فرهنگ مشاوره در جامعه قدم بردارند.
کارگروه نهادینه کردن فرهنگ مشاوره در دانشگاه مفید با حضور مدیرکل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، اعضای هیات رییسه اتاق اصناف و اعضای کانون وکلای قم از سوی کلینیک حقوقی و مشاوره ای دانشگاه مفید قم برگزار شد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.