داود سلیمانیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با واحدهای صنعتی بزرگ قراردادهای مدیریت پیک بار نوشته شده تا این واحدها از ساعت 12 تا 16 اقدام به کاهش مصرف برق کنند.
وی تاکید کرد: مشترکان صنایع بزرگی که از فیدر اختصاصی استفاده کنند و در پنچ روز هفته روزانه دست کم سه ساعت در طرح پیک بار مصرف با شرکت برق تفاهم نامه مشارکت داشته باشند، از لیست قطعی های برق خارج می شوند.
وی افزود: همچنین صنایع کوچکی که فیدر اختصاصی ندارند و در پنج روز هفته بین ساعت های 12 تا 16 در طرح های مدیریت پیک بار مشارکت داشته باشند و نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام نمایند، قطعی برق در این صنایع در همین بازه زمانی اعمال می شود.
سلیمانیان با بیان این که تاکنون بیش از 500 واحد صنعتی برای کاهش مصرف برق در ساعات پیک بار با شرکت برق تفاهم نامه امضا نموده اند، افزود: این میزان تفاهم نامه که از ابتدای خردادماه در بخش صنایع، کشاورزی و اداره ها منعقد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 150 درصد رشد داشته است.
وی با بیان این که پارسال بیش از 15 میلیارد ریال به مشترکان کم مصرف در بخش صنایع پاداش اعطا شد، پیش بینی کرد: با توجه به افزایش بالای تفاهم نامه های همکاری، در سال جاری بیش از 30 میلیارد ریال از سوی وزارت نیرو به مشترکان پاداش داده شود که در صورتحساب قبض آن ها اعمال می شود.
وی افزود: سال گذشته یک واحد صنعتی در قم با کاهش مصرف برق در ساعات پیک توانست سه میلیارد و 300 میلیون ریال از وزارت نیرو پاداش دریافت کند و امسال نیز همین واحد برنامه ریزی نموده است تا با صرفه جویی در مصرف برق پاداش هشت میلیاردی دریافت نماید.
به گفته مدیر دفتر مصرف شرکت توزیع برق قم، سال گذشته حدود سه هزار و 200 میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در استان مصرف شده است که 15 درصد در بخش کشاورزی، 27 درصد در بخش صنعت، 36 درصد در بخش خانگی، 11 درصد در بخش عمومی، 9 درصد سایر مصارف و 2 درصد در بخش روشنایی معابر بوده است.
در استان قم حدود 550 هزار مشترک برق وجود دارد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.