به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در همایش صنعت و معدن قم در سالن اتاق بازرگانی این استان افزود: امروز باید همه دست به دست هم دهیم و به دور از متهم کردن یکدیگر به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشیم.
وی بیان کرد: یکی از روش های مدیریتی به کار رفته در استان قم طی سه سال گذشته، این بوده است که با تمام توان به فکر حل مشکلات ایجاد شده بوده ایم و تمام وقت خود را صرف پیدا کردن علت مشکل و متهم نکرده ایم.
وی ادامه داد: من به عنوان نماینده دولت، وظیفه خود می دانم که به همه مسایل حاکمیتی استان ورود پیدا کنم و از همه ظرفیت ها برای حل مساله استفاده نمایم، هدف در این بخش رسیدن به نتیجه است و این که کار به اسم چه کسی تمام می شود، اصلا مهم نیست.
استاندار قم گفت: در موقعیت های اجرایی پذیرش نقد امری اساسی است و باید بدانیم که مشکلات کشور در سایه مشارکت جمعی و نقدپذیری مسئولان قابل حل است.
وی با اشاره به این که با تقابل نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم، افزود: باید همت این را داشته باشیم که دست هم را بگیریم و به شعار حمایت از تولید و اشتغال با همکاری بخش خصوصی، عمل نماییم.
وی با بیان این که قصد ما کمک به بخش خصوصی در مقام عمل است، ادامه داد: در شرایط کنونی این بخش خصوصی است که می تواند تولید و اشتغال کشور را متحول کند، نهادهای دولتی و حاکمیتی در این زمینه باید سیاستگذار و ناظر باشند و اجازه دهند بخش خصوصی وارد میدان شود.
صادقی گفت: لازم است بخش های موثر در امر بازار همچون اصناف، اتاق بازرگانی و تعاون، بایکدیگر ستاد مشترکی را تشکیل دهند و فضای کسب و کار را بایکدیگر مرور کنند، چرا که بسیاری از مسائل فضای کسب و کار در جریان این همکاری ها حل می شود و ما در این مسیر پشتیبان ایشان هستیم.
در این همایش از 22 صنعتگر استان قم در بخش های مختلف تجلیل به عمل آمد.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.