سید مهدی طباطبایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 30 سوارکار حرفه ای در این استان به صورت تخصصی فعالیت و در مسابقات انتخابی قم و سایر استان ها شرکت می کنند.
وی اضافه کرد: همچنین حدود 40 سوارکار مبتدی نیز در حال آموزش هستند تا پس از کسب مهارت های لازم، برای شرکت در مسابقات آماده شوند.
وی بیان کرد: در هفت باشگاه سوارکاری حدود 200 راس اسب حرفه ای وجود دارد که از آن ها برای تمرین ورزشکاران و در مسابقات استفاده می شود.
طباطبایی خاطرنشان کرد: حدود 400 راس اسب نیز در باشگاه ها و اماکن روستایی به صورت بومی نگهداری می شود که 200 راس از آن ها در بخش قنوات می باشد.
وی با بیان این که یکی از باشگاه های حرفه ای در بخش قنوات وجود دارد، گفت: فعالیت این باشگاه بیشتر در زمینه های کورس و اسب سواری است و فعالیت باشگاه های داخل شهر قم نیز در زمینه پرش می باشد.
شهر قنوات در 10 کیلومتری شرق شهر قم و در بخش مرکزی استان قم قرار گرفته است.
به گفته وی، در حال حاضر یک باشگاه سوارکاری در بخش کهک و یک باشگاه نیز در جاده نیزار در حال احداث می باشد.
طباطبایی بیان کرد: استان قم در ارزیابی سال گذشته هیات سوارکاری کشور در زمینه های مسابقات، دوره های آموزشی، باشگاه های سوارکاری و سوارکاران، رتبه 18 را کسب نمود.
وی با اشاره به این که رشته سوارکاری در قم سیر صعودی دارد، اضافه کرد: هر ساله تعداد شرکت کنندگان رده های نونهالان و بزرگسالان در این رشته افزایش پیدا می کند و ورزشکاران قمی فعالیت های خوبی در مسابقات سطح کشور دارند.
وی با بیان این که بیشتر فعالیت باشگاه های سوارکاری در زمینه پرش و در سطح حرفه ای است، گفت: به دلیل گران قیمت بودن اسب ها، صاحبان باشگاه ها تمایلی ندارند تا اسب را به صورت تفریحی در اختیار افراد قرار دهند.
رئیس هیات سوارکاری قم افزود: افراد مبتدی به دلیل نداشتن مهارت لازم، ممکن است به خودشان و اسب صدمه وارد می نمایند، به همین دلیل هزینه کلاس های تفریحی بالاتر از کلاس های تخصصی است.
وی افزود: خانم های علاقه مند به سوارکاری می توانند برای فعالیت در این رشته به باشگاه بخش قنوات و 2 باشگاه موجود در بلوار الغدیر قم مراجعه نمایند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.