به گزارش ایرنا از روابط عمومی راه آهن قم، محسن اعتماد روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: در این مدت 270 هزار و 937 هزار مسافر وارد ایستگاه مرکزی قم شده اند.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 285 هزار و 644 مسافر نیز توسط ریل راه آهن این استان به سایر نقاط کشور مسافرت نموده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 31 درصدی داشته است.
به گفته وی، ایستگاه راه آهن قم با جابه جایی 155 هزار و 61 مسافر در سه ماه نخست امسال، از نظر جابه جایی مسافر در بین مناطق 19 گانه راه آهن کشور، سومین ایستگاه مسافری است.
اعتماد گفت: راه آهن قم در سال گذشته به طور متوسط 3.6 ثانیه تاخیر حرکت از مبدا قطارهای مسافری را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.
وی اضافه کرد: یکی از اولویت های راه آهن قم افزایش تعداد قطارهای مسافری و حجم جابجایی مسافر است که در همین راستا اقدام هایی همچون ارتقای امکانات داخل ایستگاهی، توسعه فضا و سکوهای ایستگاه راه آهن قم و نیز افزایش خدمات رفاهی در داخل قطارها به منظور تامین آسایش مسافران در طول سفر با قطار در دستور کار است.
راه آهن قم در حال حاضر 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است.
اتصال و ارتباط با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی های راه آهن قم می باشد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.