به گزارش ایرنا، با اشتباه برگزار کنندگان کنکور در دبیرستان هدایتی قم و اعلام پایان آزمون 10 دقیقه زودتر از موعد مقرر، داوطلبانی که در این مدرسه در آزمون سراسری شرکت کرده بودند، نتوانستند از همه زمان قانونی خود برای پاسخگویی به سوالات استفاده نمایند.
بنا به گفته داوطلبان حاضر در این حوزه امتحانی، با وجود اعتراض دانش آموزان، مسئولان امر اقدام به جمع آوری پاسخنامه داوطلبان نمودند.
از سوی دیگر بر اساس گفته برخی دیگر از دانش آموزان، اعتراض شدید داوطلبان به این اقدام دور از انتظار، باعث می شود مسئولان برگزاری آزمون بار دیگر پاسخنامه تعدادی از دانش آموزان را برای دقایقی به آن ها برگردانند که البته این لطف نیز شامل حال همه داوطلبان این حوزه امتحانی نمی شود.
اعتراضات به حق دانش آموزان و خانواده ها تا جایی ادامه می یابد که مسئولان متولی آزمون سراسری در قم را به مدرسه هدایتی می کشاند تا پاسخ به اجحافی که در حق این دانش آموزان شده است، بدهند.
مسئولانی که در این مدرسه حضور یافتند نیز پس از شنیدن اظهارات شاهدان، ضمن تایید تخلف صورت گرفته، قول مساعد برای در نظر گرفتن امتیازاتی به این دانش آموزان می دهند.
بنا به گفته یک منبع آگاه، دانش آموزان و خانواده های آن ها به این اعتراضات بسنده نکرده و برای رسیدن به نتیجه به دانشگاه قم که مخزن اصلی برگزاری آزمون است، مراجعه می نمایند.
با توجه به این که مسئولان هر حوزه ای فقط در قبال اتفاقات همان حوزه باید پاسخگو باشند، در نتیجه با توضیحاتی که به خانواده ها داده می شود، آن ها بار دیگر خواستار پیگیری حق از دست رفته شان از مسئولان برگزاری آزمون سراسری می شوند.

** مدیرکل آموزش و پرورش قم در این زمینه به خبرنگار ایرنا، گفت: متولی اصلی برگزاری آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور است و نهادهایی مانند دانشگاه ها و آموزش و پرورش فضای برگزاری آزمون را در اختیار این سازمان قرار می دهند.
حمیدرضا شیخ الاسلام اضافه کرد: بر اساس گزارشی که تعدادی اولیا و دانش آموزان حاضر در مدرسه هدایتی ارائه نمودند، آزمون سراسری سه الی 10 دقیقه زودتر از موعد مقرر به اتمام رسیده است.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش نیز به عنوان اولیاء دوم دانش آموزان مشکل پیش آمده را به سازمان سنجش آموزش کشور منتقل نمود تا کوچک ترین حقی از دانش آموزی ضایع نشود.
وی ادامه داد: متولی اصلی حل این مشکل سازمان سنجش است وآموزش و پرورش تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیر می باشد و امیدواریم این مشکل هر چه سریع تر حل شود.

** معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم به خبرنگار ایرنا، گفت: تصمیم درخصوص این اتفاق بر عهده سازمان سنجش کشور است و آموزش و پرورش نمی تواند تصمیمی در این زمینه داشته باشد.
علیرضا یاری افزود: در عین حال آموزش و پرورش از تمام توان خود برای حل این مشکل استفاده خواهد نمود و به خانواده ها و دانش آموزان اطمینان خاطر می دهیم از حق تمام دانش آموزان دفاع نماییم.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش مکاتباتی با سازمان سنجش داشته است و این سازمان قول مساعد داده تا شرایط خاصی را برای این دانش آموزان در نظر بگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با احقاق حق از دست رفته دانش آموزان، رضایت این عزیزان کسب شود و استان قم امسال نیز همچون سال های گذشته رتبه خوبی در کنکور سراسری کسب نماید.
یاری خاطرنشان کرد: افرادی که در حوزه های امتحانی مسئول برگزاری آزمون هستند با پیشنهاد آموزش و پرورش و تایید سازمان سنجش آموزش کشور، تعیین می شوند.
استان قم در آزمون سراسری سال 96 توانست رتبه چهارم را در سطح کشور کسب کند.

** نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های دانشگاه قم نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: مجری برگزاری آزمون در هر یک از مراکز امتحانی متفاوت است و بنده فقط مسئول پاسخگویی به اعتراضات احتمالی در حوزه امتحانی دانشگاه قم می باشم.
روح الله محمدی افزود: دانشگاه قم مخزن اصلی برگزاری آزمون است و اتفاقاتی که در سایر حوزه های امتحانی می افتد ارتباطی با مسئولان برگزاری آزمون این دانشگاه ندارد و مسئولان همان حوزه امتحانی صاحب اختیار هستند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: والدینی که روز جمعه برای اعتراض به نحوه برگزاری آزمون در دبیرستان هدایتی به دانشگاه قم مراجعه نمودند، به صورت کامل توجیه شدند که باید مطالباتشان را از مسئولان مربوطه پیگیری نمایند.
در کنکور سراسری سال 97، 17 هزار و 224 داوطلب از استان قم شامل 10 هزار و 118 زن و هفت هزار و 106 مرد شرکت کردند؛ 2 هزار و 518 داوطلب در رشته ریاضی و فنی، سه هزار و 258 تن در رشته علوم انسانی، هشت هزار و 758 تن در رشته علوم تجربی، 836 تن در رشته هنر و یک هزار و 854 تن نیز در رشته زبان های خارجی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
آزمون سراسری سال 97 در استان قم در پنج حوزه امتحانی دانشگاه قم، دانشگاه مفید و 15 حوزه امتحانی آموزش و پرورش برگزار شد.
آزمون های گروه علوم ریاضی، هنر و زبان های خارجی به دلیل تراکم کم دانشجویان به ترتیب در روزهای صبح پنجشنبه، عصر پنجشنبه و عصر جمعه فقط در دانشگاه قم و آزمون گروه علوم انسانی صبح پنجشنبه علاوه بر دانشگاه قم در دانشگاه مفید و آزمون گروه علوم تجربی نیز صبح جمعه در دانشگاه قم، دانشگاه مفید و 15 مدرسه آموزش و پرورش برگزار شد.
سال گذشته، 15 هزار و 895 داوطلب از قم شامل 9 هزار و 411 خانم و 6 هزار و 484 آقا در آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت کردند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.