به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در این آیین اظهار داشت: از ابتدای نهضت امام خمینی(ره) علیه رژیم ستمشاهی، شهدای بسیاری برای پیروزی و تنومند شدن نهال انقلاب، خون پاک خود را نثار کرده اند.
سردار سید جواد هاشمی با بیان این که هیچ گاه نباید آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را به دست فراموشی بسپاریم، بر ضرورت گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: امروز دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در میان مردم و نفوذ سیاسی در کشور هستند تا انقلاب اسلامی را از مسیر خود منحرف کنند.
وی تصریح کرد: ملت غیور ایران اسلامی در تبعیت از رهبر معظم انقلاب و با الگو قرار دادن شهدایی همچون شهید آیت الله بهشتی هیچ گاه اجازه رخنه کردن دشمنان در جامعه را به دشمنان نخواهند داد و آنها را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام و مایوس می گذارند.
در پایان این آیین، غبارروبی مزار شهدای هفتم تیرماه با حضور مسئولان و خانواده های معظم شهدا در آرامگاه شیخان انجام شد.
در هفتم تیرماه سال 1360، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، درحالی که جمعی از بلندپایه ترین و دل سوزترین مسئولان نظام، هم چون آیت الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، دوازده معاون وزیر و حدود 30 نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، توسط منافقان منفجر شد و 72 یار وفادار انقلاب و امام، به دیدار حق شتافتند.
شهیدان غلامحسین حقانی، سید محمد کاظم دانش، سید عبدالحمید دیالمه، سید فخرالدین رحیمی، میربهزاد شهریاری، محمد حسین صادقی، سید نورالله طباطبایی نژاد، عبدالوهاب قاسمی، عماد الدین کریمی، حسن محمد عینی، محمد منتظری و علی هاشمی سنجانی، شهدای منتسب به قم در واقعه تروریستی هفتم تیر ماه هستند که پیکر مطهر 2 تن از این شهیدان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و هشت تن در گلزار شهدای شیخان قم به خاک سپرده شده است.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.