به گزارش ایرنا، روح الله امراللهی عصر چهارشنبه در نخستین میزگرد رسانه ای شهر و شادی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم، اظهار داشت: امروز در اکثر کلانشهرها که در حقیقت باید از آنها به عنوان کلاف شهرها یاد کرد، فضایی برای سکون، مکث و آرامش مردم وجود ندارد.
وی با تاکید برضرورت ایجاد این فضاها، افزود: باید با این اقدام زمینه نزدیکی و انسجام اجتماعی افراد را فراهم کنیم،چرا که این منسجم بودن منجر به شادابی و نشاط شده و فضایی رویارویی اجتماعی را ایجاد می کند.
امراللهی با اذعان به از بین رفتن پاتوق های شهری و مکان هایی که بواسطه داشتن فضای سبز امکان دورهم نشستن مردم را میسر می کرد، گفت: به عنوان نمونه در بخشی از میدان جانبازان این فضا وجود داشت، ولی به علت آسیب رساندن بیش از حد درختان، جذابیت خود را از دست داده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون الگویی که توسط اعضای شورای پنجم کار می شود، رشته کوه 2برادران، کوه خضر نبی و کوهستان پارک است، افزود: هر چند رویکرد این شورا ایجاد یک مجموعه مفرح و شادی بخش و کاملا متناسب با فرهنگ دینی و مذهبی شهر قم است، اما به همه شهروندان با هر سلیقه ای امکان شادی کردن را می دهد‌.
امراللهی همچنین با بیان اینکه دربوستان های محلی وشهری قم که هر روز برتعداد آنها افزوده می شود، نیز به موضوع شادی نگاه ویژه ای صورت گرفته است، گفت: مقوله شادی و شور و نشاط در یک جامعه نباید برهم زننده شئونات عرفی باشد،چون نه تنها ایران بلکه در هرکشوری با این مساله برخورد شده و اجازه نداریم، ولنگاری بیان، رفتار و پوشاک را به عنوان شادی جا بزنیم.
امراللهی درادامه شادی و نشاط موجود درقم را ناکافی دانست، و اظهار داشت: نباید از شهری که محور دسترسی آن از سمت عماریاسر که مصوبه سال 46 بوده و پس از 51 سال هنوز اجرایی نشده و ساختار شبکه و ساختار کالبدی آن نیز دچار نقص است، انتظار شرایط بهتر از این را داشت.

** رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه نداشتن یک فرماندهی واحد برای برنامه ریزی و سیاستگذاری فرهنگی را مهمترین معضل این شهر دانست و گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند باید یک قرارگاه فرهنگی ایجاد شود و برای هر یک از دستگاه های متولی فرهنگ دستورالعمل مشخصی را تعیین شود.
حسن مالکی نژاد با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مسئولیت همه امور مرتبط با مدیریت شهری بر عهده ندارد، گفت: درحد توان و بضاعت خود برای اقشارمختلف از جمله دانش آموزان، جوانان و بانوان زیرساخت های لازم برای ایجاد یک شهر شاد ایجاد خواهد شد.
وی بااشاره به فراهم شدن مقدمات شهر بازی معارفی والغدیر، افزود: قرارداد ساخت شهربازی الغدیر با پیمانکارمربوطه منعقد،و عملیات اجرایی آن آغاز شده وشهربازی معارفی نیز باهمکاری مشترک شهرداری و موسسه فرهنگی تبیان در بلوار پیامبر اعظم (ص) در حال احداث است‌.
مالکی نژاد با اشاره به در دست احداث بودن هشت بوستان بانوان در قم از مجهز بودن این بوستان ها به پیست دوچرخه سواری خبر داد، و گفت: علاوه بر بوستان های بانوان، پیست دوچرخه سواری برای مجموعه خضر نبی و کوهستان پارک قم نیز پیش بینی شده است.
وی با تاکید بر اینکه شورا با رویکرد گردشگری و جذب توریسم توسعه شهر را پیگیری می کند، افزود: ایجاد جاذبه های گردشگری در کنار ظرفیت های مذهبی قم برای بالا بردن مدت اقامت زائر و مسافر ضروری است، از این رو طرح بوم گردی ویژه زائران و ساکنان شهر قم در ایام نوروز 97 اجرا شد.
میزگرد شهر و شادی به عنوان یکی از ابتکارهای خانه مطبوعات قم، با هدف بررسی مسائل و معضل های شهری برگزار شد‌.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.