به گزارش ایرنا، روابط عمومی آستان حضرت معصومه(س) روز چهارشنبه اعلام کرد: آیت ‌الله سید محمد سعیدی در نشست اعضای ستاد شجره طیبه صالحین استان قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد 97 در حرم امام خمینی(ره)، افزود: معظم له در این سخنان، دسیسه ‌های دشمنان را بیان داشتند که باید آن را تحلیل و بررسی کرد.
وی با اشاره به آیات سوره آل ‌عمران، گفت: خداوند در قرآن کریم بیان می ‌دارد که دشمنان و کفار نه ‌تنها خودشان از رسیدن ضرر به مسلمانان جلوگیری نمی ‌کنند، بلکه اگر هم گرفتاری برای آن ‌ها به وجود آید، شادمان می ‌شوند.
وی افزود: با چنین سخن صریح خداوند، برخی از مسئولان و مردم و حتی نخبگان جامعه، به دنبال سازش با دشمنان هستند که اگر این اطلاعات دینی را داشته باشند، چنین کاری نمی‌ کنند.
سعیدی با بیان این‌ که دشمنان اسلام هرچند تلاش دارند خباثت خود را مخفی کنند، ولی در سخنان و موضع‌گیری‌ هایشان چهره واقعی ‌شان را نشان می ‌دهند، تصریح کرد: قرآن کریم با چنین هشداری که به ما داده، تکلیف را در برخورد با دشمنان مشخص کرده است.
وی با اشاره به شباهتهای دوران کنونی و صدر اسلام، گفت: در زمان پیامبر(ص) جنگ ‌هایی بر مسلمانان تحمیل شد که مهمترین و سرنوشت‌ سازترین آن‌ ها، جنگ احزاب (خندق) بود، جنگی که در آن تمامی دشمنان اسلام با هم متحد شدند تا اسلام را نابود سازند و اتاق فکر و عامل اصلی راه افتادن آن نیز یهودیان بودند.
وی افزود: دراین جنگ، منافقان وعده پیروزی خدا و پیامبر(ص) را غیرممکن معرفی می‌ کردند و با اینکار موجب تضعیف روحیه مسلمانان می ‌شدند.
امام جمعه موقت قم بابیان اینکه امروز نیز هماهنگ‌ کننده اصلی جریان خصومت میان مسلمانان با آمریکا و غرب صهیونیست ‌ها هستند، تصریح کرد: جنگ احزاب با وحدت مسلمانان منجر به شکست دشمن و ضربه سنگین به یهودی ‌ها شد؛ امروز نیز وحدت و یکپارچگی ملت ایران می ‌تواند چنین هجمه‌ هایی را نابود سازد.
وی به جنگ روانی دشمن در عصر کنونی اشاره و بیان کرد: کاری که دشمنان همواره آن را انجام می ‌دهند، کوچک و بی‌ ارزش نشان دادن نقاط قوت و اقتدار کشور ما در نگاه مردم است.
وی تصریح کرد: یکسان نشان دادن شرایط امروز ملت ایران نسبت دوران اسارت مسلمانان درچنگال طاغوت از دیگر اقدامات دشمنان در جنگ روانی علیه ملت ماست.
سعیدی افزود: داعش با تمام حمایت ‌های غربی و جنایت‌ های غیرانسانی خود، با هدایت ‌های رهبر معظم انقلاب و دلاوری‌ های مجاهدان، نابود شد و دشمنان را در این عرصه ناامید کرد.
وی به حملات عملی دشمنان اشاره و تصریح کرد: نمونه این حملات، درناآرامی ‌های اخیر و در سایه اعتراض مردم نسبت به برخی امور است، دشمنان در این عرصه وارد شدند ولی خیلی زود برای مردم مشخص شد که آن‌ ها، کارهایی کردند و شعارهایی دادند که همسو با اعتراضات آن ها نبود، از این ‌رو مردم با هوشمندی صف خود را از آن ‌ها جدا کردند.
وی خاطرنشان کرد: دشمن در ضربه زدن به ما از هیچ عملی کوتاهی نمی ‌کند و تلاش دارد مردم را در برابر حکومت و نظام قرار بدهد، ولی مردم ما، انسان‌ هایی آگاه هستند که دشمن را به ‌خوبی می ‌شناسند و با بصیرت اوضاع را دنبال می ‌کنند.
در ابتدای این نشست که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گزارشی از فعالیت ‌های حلقه سرمربیان شجره طیبه صالحین در ناحیه ‌های بسیج امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) قم توسط مسئولان این نواحی ارائه شد.
پخش سخنان رهبر معظم انقلاب در تاریخ 14 خردادماه 97 در حرم امام خمینی(ره) از دیگر بخش‌ های این مراسم بود.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.