به گزاش ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، عصر سه شنبه اعلام کرد که سید موسی حسینی کاشانی در حاشیه بازدید از طرح در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان افزود: آنچه در روند ساخت و بهره برداری از این مرکز حائز اهمیت می باشد، توجه به دیدگاه ها و نظرات اهالی هنر است که به دنبال آن بتوان حداکثر جذابیت را در موزه آرایی و زیباسازی فضای پیرامونی آن برای بازدیدکنندگان ایجاد کرد.
وی ادامه داد: بازدید میدانی هنرمندان و صاحبنظران عرصه هنر از مجموعه در حال احداث طرح موزه دفاع مقدس قم و دریافت نظرات آنان، نکاتی را به ذهن طراحان و سازندگان متبادر می سازد که به طور یقین پس از بهره برداری، از نقایص احتمالی آن جلوگیری خواهد کرد.
وی اضافه کرد: توجه دقیق به پیام و مفهوم المان ها، تصاویر و دیگر مولفه های هنری مورد استفاده در موزه، از جمله مواردی است که در انتقال پیام فرهنگ ایثار و شهادت که همان فلسفه احداث موزه دفاع مقدس است، اثربخش خواهد بود.
حسینی کاشانی همچنین به ضرورت توجه به ساخت سالن های در نظر گرفته شده برای موزه دفاع مقدس قم اشاره و ابراز کرد: استانداردسازی سالن های آمفی تئاتر و اجتماعات در این موزه، استفاده از تجربیات ساخت سالن های مطرح در قم و سایر استان های کشور، ساخت سالن های پذیرایی و استراحت در کنار جذابیت های هنری که ماندگاری بازدیدکنندگان را بیشتر کند و پیش بینی ساخت استودیوی تلویزیونی و غیره از جمله مواردی است که در راستای خروجی مطلوب از موزه می توان به آن اشاره کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به این که در سال گذشته بیش از نیم میلیون تن در قم بلیط سینما خریداری کرده اند، افزود: از این جهت این استان در رتبه سوم یا چهارم کشوری قرار دارد، بنابراین اگر سالن سینمای موزه دفاع مقدس بخواهد به چرخه سینماهای استان وارد شود، این اداره کل در زمینه تجهیز آن اقدام های اساسی و شایسته ای را انجام خواهد داد.
باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یک طرح ملی از سال 1389 عملیات اجرایی آن آغاز شده و تاکنون با فراز و فرودهای متعددی مواجه بوده است درحال حاضر به گفته متولیان امر برای بهره برداری درسال جاری نیازمند عزم جدی و حمایت های همه جانبه مسئولان استان است.
این مجموعه فرهنگی بهترین مکانی است که می‌توان با شیوه‌های نوین و هنری، حضور و تاثیر قشرهای مختلف و سازمان، نهادها و یگان‌های رزم در دفاع مقدس را به صورت مستند و مصور در معرض دید همگان قرار داد.
بنای اصلی این طرح درمساحتی به ابعاد هشت هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، در این مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.