به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل ازمرکز خبر حوزه،آیت الله علیرضا اعرافی دردیدار جمعی ازنخبگان علمی و فرهنگی کشور سوریه افزود: امروز همه می دانند جمهوری اسلامی ایران در راستای فعالیت های صلح آمیز هسته ای و در چارچوب برجام کماکان با تحریم های ظالمانه غرب مواجه است اما این تحریم موجب گسترش علم و کسب موفقیت های بالای علمی شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای بین المللی کشورمان درزمینه پیشرفت های علمی در رتبه نخست قرار دارد،رشته های جدید علمی برای پیشرفت کشورمان طراحی شده است.
اعرافی گفت: تاریخ نشان داده است، هرگاه انسان تسلیم موج های مخالف نشود و تلاش بیشتری داشته باشد؛ درخشش و ارزشمندی عمل او مضاعف خواهد بود.
وی با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی در زمینه پیشرفت های علمی افزود: دو هزار واحد دانشگاهی درکشور فعال است که چهار میلیون دانشجو مشغول تحصیل هستند.
مدیرحوزه های علمیه با اشاره به اهمیت جایگاه علم در دین اسلام بیان کرد: براساس آمارهای بین المللی کشورمان در زمینه پیشرفت های علمی در رتبه نخست قرار دارد، رشته های جدید علمی برای پیشرفت کشورمان طراحی شده است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه این مجموعه پس ازپیروزی انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرد،خاطرنشان کرد: توجه به وحدت اسلامی، پرداختن به گفت و گو با سایر ادیان و فرهنگ های دیگرکشورها و پرداختن به علوم انسانی ،اسلامی ازجمله سیاست های حوزه های علمیه و جامعه المصطفی است.
وی ابراز امیدواری کرد که این دیدار سبب گسترش همکاری ها میان ایران و سوریه شود و ملت این کشور در برابر گروه های تروریستی به پیروزی برسد و آرامش و ثبات در این کشورحاکم شود.
اعرافی در پایان، با اشاره به این که جامعه المصطفی تنها مرکز اسلامی است که فقه اسلامی را با رویکرد مذهبی دانش پژوهان خود ارائه می کند، تصریح کرد: حرکت شفاف و رسمی در عرصه های بین المللی، از مهمترین ویژگی های جامعه المصطفی العالمیه به شمار می رود.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.