به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اقامه نماز در سالن جلسه های جامعه المصطفی العالمیه افزود: علاوه بر رسانه ها در زمینه چاپ و نشر کتاب نیز کلیه مولفان و ناشرانی که در رابطه با نماز اثر ارزشمندی را تولید و منتشر کنند، مشمول حمایت های دولت، در قبل و بعد از تولید کتاب قرار می گیرند.
قم با 199 رسانه چاپی و 61 رسانه برخط هفتمین استان کشور از نظر تعداد رسانه های دارای مجوز در کشور است، این استان همچنین دارای 1200 انتشارات دارای مجوز است که 800 مورد آن فعال است.
وی با اشاره به فعالیت های حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیرامون نماز، افزود: در نخستین جشنواره سرود رضوی به عنوان یکی از مجموع برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که شامل سرودهایی مرتبط با امام رضا، حضرت معصومه(س) و امام موسی کاظم(ع) است، یک بخش ویژه تعریف شده که موضوع آن نماز است.
وی با بیان اینکه این جشنواره دراواخر تیرماه و همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون 80 اثر در خصوص موضوع های یادشده به دبیرخانه ارسال گردیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تدوین یک دستورالعمل برای تعیین عملکرد دستگاه ها در خصوص نماز را نیز از کارهای ضزوری در بحث نماز دانست و افزود: این سند می تواند پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان توسط استاندار به دستگاه ها ابلاغ، و هر دستگاهی با وظایف خود در این زمینه آشنا شود.

** مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تدوین اطلس نماز گفت: باید یک طرح مطالعاتی برای ارتقاء کیفیت نماز تدوین و در آن علل عدم توجه به نماز در جامعه شناسایی شود.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم همچنین ستاد اقامه نماز را بهترین مرکز برای حمایت معنوی و فکری از نماز و ابعاد مختلف آن دانست، و افزود: اجلاس سراسری نماز اگر در قم برگزار شود، پیام آن در سطح گسترده منعکس، و از غنای لازم نیز برخوردار خواهد شد، از این رو اوقاف برای این امر آمادگی کافی دارد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.