به گزارش ایرنا، علی جان صادق پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: امروز کشورمان به لحاظ منابع آبی در شرایط بسیار خاص و ویژه ای قرار گرفته است.
وی با بیان این که تقریبا همه مردم نسبت به شرایط سخت آبی در کشورمان آگاه هستند اما متاسفانه بسیار پرمصرف بوده و آنچنان که باید و شاید به این موضوع بسیار مهم و حساس توجه ندارند، گفت: در حالی که باید الگوی مصرف آب را در کشورمان هرچه سریعتر اصلاح کنیم، سالانه شاهد افزایش سرانه مصرف آب هستیم.
وی افزود: امروز آحاد جامعه باید اصلاح الگوی مصرف آب را از خودشان شروع کرده و همه مردم و مسئولان در برابر این دغدغه جدی کشورمان باید خود را مسئول و متعهد بدانند، زیرا در سراسر کشور دچار تنش های شدید منابع آبی هستیم.
وی با اشاره به نقش موثر کاهش مصرف آب و دیگر منابع در پیشبرد اقتصاد مقاومتی در کشورمان، خاطرنشان کرد: امروز سرانه مصرف آب شرب در استان قم 160 لیتر است، در حالی که یک فرد در یک زندگی ایده آل حداکثر باید 80 لیتر آب شرب مصرف کند و این نشان دهنده اسراف و تبذیر بوده و کاملا بر خلاف آموزه های دینی و مصالح ملی و اقتصاد خانواده است.
صادق پور با بیان این که امروز تمامی منابع آبی را به کار گرفته ایم و میزان مصرف ما به اندازه میزان تولید ما است و متاسفانه از پساب و تصفیه فاضلاب نیز به خوبی استفاده نمی کنیم، تصریح کرد: هرگونه افزایش مصرف آب به معنای کمبود مستمر در منابع آبی است که این بسیار خطرناک و زیان آور است.
هفته صرفه جویی در مصرف آب از یکم تا هفتم تیرماه آغاز شده و برای هر یک از روزهای یاد شده شعار و محورهای مختلفی در نظر گرفته شده است.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.