عباس جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: پس اعلام رخ دادن حریق در این واحد، هشت دستگاه خودرو آتش نشانی به همراه 30 نیروی آتش نشان از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم به محل حادثه اعزام شدند و در کنار عوامل ایستگاه های آتش نشانی شهرک صنعتی شکوهیه، مشغول خاموش کردن آتش شدند و آن را به طور کامل اطفاء کردند.
وی افزود: در این گونه آتش سوزی ها، ایمن سازی محل و جلوگیری از انتشار آتش بسیار حایز اهمیت است و به همین دلیل عوامل آتش نشانی در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند تا سایر واحدهای صنعتی دچار حادثه نشوند.
وی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه خسارت های جانی درپی نداشته است و تنها خسارت های مالی متوجه این واحد صنعتی است.
جعفری گفت: برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در مناطق صنعتی نیاز است که کارخانه ها به تجهیزات ایمنی و از جمله دستگاه های هشدار اعلان حریق مجهز باشند تا از هرگونه خسارت مالی و جانی ناشی از وقوع آتش سوزی به خصوص در فصل گرما جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم نیز پیرامون این حادثه به ایرنا، گفت: به نظر می رسد آتش سوزی رخ داده در این واحد صنعتی در اثر اتصال کنترل برق در انبار مواد اولیه آن صورت گرفته باشد.
امیر طیبی نژاد افزود: در این حادثه تنها انبار مواد اولیه واحد صنعتی دچار آتش سوزی شد و مجموعه خط تولید آن از آسیب مصون مانده است.
وی بیان کرد: در این حادثه برای جلوگیری از انتشار آتش، علاوه بر آتش نشانی شهرک صنعتی شکوهیه از آتش نشانی شهرداری قم نیز کمک خواسته شد و با حضور به موقع آن ها، از سرایت آتش به سایر بخش های این واحد صنعتی و همچنین سایر واحدهای مستقر در منطقه، جلوگیری شد.
طیبی نژاد گفت: برآورد میزان خسارت مالی این حادثه، احتیاج به بررسی های کارشناسی دارد که در روزهای آینده انجام می شود.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از وقوع این حوادث، مسئولان واحدهای صنعتی باید پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار دهند و وسایل اطفاء حریق و امداد نجات را برای استفاده در مواقع ضروری در اختیار داشته باشند تا از زیاد شدن حجم حوادث جلوگیری شود.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.