امیر هوشنگ طیبی نژاد روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: از این تعداد 10 قرارداد در قالب واحد صنعتی است که جواز تاسیس از سازمان صنعت، معدن و تجارت دارد و بقیه نیز درقالب تفاهم نامه صنفی میان اتحادیه درودگرها، سازمان صنعت و شرکت شهرک هاست.
وی تعداد زمین های واگذاری شده این شهرک را 22 هکتار و واحدهای به بهره برداری رسیده را نیز 68 واحد دانست و گفت: برای این شهرک خدمات زیربنایی مناسبی از قبیل آب، برق، گاز، تلفن و راه دسترسی مناسب از مسیر آزاد راه قم - گرمسار طراحی و در دستور کار قرار گرفته است.
طیبی نژاد با بیان اینکه شهرک صنعتی قنوات در کیلومتر 15 جاده قم - قنوات و در کیلومتر 5 آزاد راه قم - گرمسار واقع شده گفت: مساحت این شهرک 140 هکتار است که تا 300 هکتار قابل توسعه می باشد.
وی آب مورد نیاز این شهرک را بر اساس برنامه ریزی انجام شده 28 لیتر بر ثانیه دانست و گفت: هم اکنون 15 لیتر آن تامین شده که10 لیتر از طریق آب و فاضلاب شهری و 5 لیتر نیز از پساب است، که برای دستیابی به آب پایدار رفع کسری 13 لیتری آن ضروری است.
وی برق مورد نیاز این شهرک را 35 مگاوات و میزان تامین شده در زمان فعلی آن را نیز30 مگاوات عنوان کرد، و افزود: مساحت فضای سبز شهرک نیز 14هکتار و مطابق 10 درصد استاندارد مورد نیاز است که در صورت تامین پساب این مقدار را افزایش خواهیم داد.
طیبی نژاد گفت: برای تامین زیرساخت های شهرک قنوات 300 هزار میلیون ریال هزینه شده است.
شهرک صنعتی قنوات در بخش مرکزی قم واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه خوشه چوب و مبلمان طی سه سال گذشته مورد حمایت شرکت شهرک ها و سازمان صنایع کوچک بوده است، گفت: درحال حاضر با برند سازی انجام شده در مرحله تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، شرکت های مدیریت بازرگانی، خریدهای مشترک و گرفتن اعتبارات برای حلقه های مفقوده آن مانند آبشار رنگ و رویه کوبی برای تولیدهای بیشتر هستیم و حلقه های دیگر مانند حلقه های فروش و نمایشگاهی نیز در دستور کار است.
این مسئول با اشاره به دستاوردهای صادراتی این خوشه نیز گفت: سال گذشته برای نخستین بار به اروپا و کشور لهستان که مهد چوب و مبلمان است، صادرات داشتیم و در شهر نجف اشرف نیز دو فروشگاه ایجاد شد و عمان هم هدف بعدی صادراتی ما به شمار می رود.
وی با اشاره به وجود 4 هزار واحد درودگری در قم ، در خصوص انتقال واحدهای تولیدی مزاحم به شهرک قنوات افزود: برای این امر کارگروهی متشکل از اتحادیه صنوف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک ها، استانداری و شهرداری تشکیل شده و بررسی ها برای شناسایی این صنوف در حال انجام است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.