مهدی حسین نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد پنج واحد هتل و هتل آپارتمان و بقیه مهمانپذیر و مجتمع های گردشگری بین راهی و پذیرایی است.
وی افزود: با بهره برداری از این تعداد طرح، علاوه بر ایجاد 741 اشتغال مستقیم، 838 تخت نیز به ظرفیت تخت های استان قم افزوده می شود.
در حال حاضر 287 واحد اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از 10 هزار تخت در استان پذیرای زائران و مسافران است.
وی بیان داشت: از محل تسهیلات رونق تولید 46 میلیارد و 830 میلیون تومان تسهیلات به این تعداد طرح ها اختصاص یافته است.
حسین نژاد، تاسیسات گردشگری درحال احداث قم را 60 طرح ذکر کرد و گفت: برای ساخت این تعداد طرح، سه هزار و 193 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، همچنین تسهیلات مورد نظر برای این طرح ها 714 میلیارد تومان می باشد.
وی پیشرفت فیزیکی این طرح ها را به طور میانگین 30 تا 40 درصد عنوان کرد.
حسین نژاد خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این تعداد تاسیسات گردشگری شاهد اشتغال چهار هزار و 779 تن و ایجاد 6 هزار و 634 تخت خواهیم بود.
به گفته وی، پنج هتل پنج ستاره و سه هتل چهار ستاره از جمله مهمترین طرح های تاسیسات گردشگری است که با بهره برداری از آنها، صنعت گردشگری در استان قم با ارائه خدمات مطلوب به مسافران رونق بهتری پیدا خواهد کرد.
وی از سرمایه گذاران درخواست کرد: مشکلات و موانع در ساخت تاسیسات گردشگری را در سامانه www.Touristcalender.ir اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.