به گزارش ایرنا، در پیام آیت الله علیرضا اعرافی که روز یکشنبه در مرکز خبر حوزه منتشر شده، آمده است: ارتحال دانشمند پارسا، چهره نام آشنا، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر احمد احمدی (قدس سره الشریف ) را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه حوزویان و دانشگاهیان و علاقه مندان آن فقید سعید و همسر گرامی و آقازادگان ارجمند و سایر بازماندگان محترم آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و علو درجات آن فقید سعید و سعادت، شکیبایی و پاداش نیک را برای بازماندگان محترم مسالت می نمایم.
پیام ادامه یافته است: مرحوم دکتر احمدی حلقه وصل حوزه و دانشگاه، الگوی پارسایی و زهد و سختکوشی و تعهد بود و خود را وقف خدمت به اسلام، انقلاب اسلامی و پیشرفت علمی دانشگاه و کشور، به ویژه در حوزه علوم انسانی و اسلامی کرده بود و از خود نامی نیک و یادگارهای ماندگار بجا گذاشت و خدمات وی فراموش نخواهد شد و ان شاءالله در پیشگاه خداوند منان سرافراز و ماجور خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی احمدی از استادان شناخته شده حوزه علوم انسانی بود. وی دارای مدرک دکتری فلسفه غرب از دانشگاه تهران بود و از سال 1352 با عضویت در هیات علمی این دانشگاه، دروس فلسفه اسلامی، فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را تدریس می‌کرد.
او همچنین بنیانگذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود 33 سال مدیریت این سازمان را برعهده داشت.
مشارکت در تاسیس دانشگاه تربیت مدرس و نیز فعالیت به عنوان نماینده مردم تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی از دیگر سوابق این استاد مطرح دانشگاه در حوزه علوم انسانی بود.
حجت الاسلام احمدی شامگاه جمعه هجدهم خردادماه جاری بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران دارفانی را وداع گفت. پیکر آن مرحوم عصر امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع می شود.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.