به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی روز جمعه در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در قم افزود: با شکست های سال های گذشته و تحولاتی که در منطقه رخ داده است، امروز در مراکز مطالعاتی رژیم اشغالگر که شعار نیل تا فرات سر می داد، بحثی به عنوان کیان اسراییل مطرح و حرف این است که اسراییل تا چه زمانی اسراییل است و چه زمانی از بین می رود.
وی اضافه کرد: امروز اسراییلی هایی که داخل سرزمین های اشغالی هستند به یهودی هایی که به داخل این سرزمین ها مهاجرت کرده، توصیه می کنند که خانه هایتان را در اروپا و آمریکا نفروشید، چراکه روزی به این خانه ها احتیاج پیدا می کنید.
وی ادامه داد: اسراییلی که به دنبال تصرف سرزمین های مختلف بوده، داخل سرزمین های اشغالی اطراف خود دیواری به ارتفاع چند متر کشیده است.
قاآنی تصریح کرد: این اتفاق ها محصول فرهنگ انقلاب اسلامی و بسیجی که امام ایجاد کردند، است و رهبر معظم انقلاب نیز همین مسیر را با اقتدار ادامه می دهند.
وی با اشاره به اقتدار ایران اسلامی و در راس آن، رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: امروز مقتدرتر از هر زمانی در مقابله با آمریکا و اسراییل نیل تا فرات ایستاده ایم.
وی با بیان این که باید مراقب باشیم کاری که اسراییل با اقدام فیزیکی و مستیقیم نتوانست انجام دهد با جنگ های نیابتی دنبال نکند، گفت: تاسیس داعش و گروه های تکفیری بدون تردید در استمرار نقشه ننگین تسلط استعمار بر سرزمین های اشتغالی بود.
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: مقابله شجاعانه جمهوری اسلامی با این گروه های تکفیری در چند سال گذشته و دفاع از ملت های مظلوم، افتخار عدالت خواهی بین المللی و آورنده امنیت پایدار برای جمهوری اسلامی بوده است.
وی در ادامه با بیان این که راهپیمایی روز قدس، جزو پررونق ترین و پر حرارت ترین راهپیمایی ها در کشورهای اسلامی است، گفت: مسلمانان روز قدس را روز اسلام می دانند و در این روز فقط مساله قدس مطرح نیست، گرچه فلسطین موضوع اول است.
وی افزود: امام هم روز قدس را نامگذاری و اعلام جهانی کردند و هم با صدای بلند به همه ملت های دنیا و دولت ها گفتند که از ملت مظلوم فلسطین به هر شکل ممکن دفاع می کنیم و در عمل هم این اتفاق افتاد.
قاآنی تصریح کرد: امروز می بینیم موضوع مقاومت و روش مبارزه در فلسطین پس از پیروزی انقلاب تغییر کرده و فلسطینی هایی که چندین نسل جنگیده بودند و هیچ اقدام جدی علیه اسراییل نتوانسته بودند انجام دهند، با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تحولی در مبارزه با اسراییل ایجاد نمودند.
وی تصریح کرد: سنگ فرزندان فلسطین امروز با الهام از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس به اندازه یک موشک روی اسراییلی ها اثرگذار است و آن ها راه مبارزه درست را پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: جنایت و نسل کشی اسراییل در سرزمین های اشغالی روی تاریخ را سیاه کرد، ولی امروز فرزندان فلسطین با ادامه راه مکتب امام خمینی(ره)، در مقابل این رژیم منحوس ایستاده اند.
راهپیمایی روز جهانی قدس امروز در شهر مقدس قم همزمان با دیگر شهرهای ایران اسلامی با حضور پرشور مردم مومن و ولایی، از میدان آستانه تا مصلای قدس برگزار شد.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش بگذارند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.