به گزارش ایرنا، در آخرین جمعه ماه میهمانی خدا، بار دیگر مردم قم، خیابان های این شهر را به اقیانوسی خروشان از خشم و نفرت علیه اسرائیل غاصب و حامیان این رژیم تبدیل و ثابت کردند که بیت المقدس، نخستین قبله مسلمین تنها نیست.
امروز قم، شهر خون و قیام، خاستگاه انقلاب اسلامی و شهر علم و اجتهاد، همگام با سایر مردم مومن و روزه دار کشور در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، یکپارچه شور و حماسه شد و همه آمدند و با گام هایی استوار و مشت های گره کرده فریاد آزادی و رهایی قدس شریف را سردادند.
این حضور به یاد ماندنی مردم قم در راهپیمایی امسال روز جهانی قدس برگ زرین دیگری بر افتخارات این شهر مقدس افزود و مردم به پاس پاسداشت فرمان تاریخی امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب، خیابان ها را به صحنه های بی بدیلی از عشق و شور به ولایت فقیه و حمایت از مظلومان عالم تبدیل کردند.
راهپیمایی باشکوه و وحدت بخش روز جهانی قدس، روز نمایش وحدت و اقتدار جهان اسلام در مبارزه با صهیونیزم جهانی، با حضور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهر مقدس قم، از میدان آستانه به سمت مصلای قدس، میعادگاه نماز جمعه برگزار شد.
مراجع عظام تقلید، علما، استادان، فضلا، طلبه های حوزه های علمیه، مسئولان، قشرهای مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و طلبه های خارجی با شوری خاص و وصف ناپذیری در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور داشتند.
راهپیمایان پس از تجمع در میدان آستانه از مسیرهای پل معصومیه، خیابان امیرکبیر (اراک)، پل حجتیه، چهار راه شهدا، خیابان صفاییه (شهدا) و میدان جانبازان به سمت مصلای قدس حرکت کرده و در حالی که تصاویر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و همچنین پلاکاردهایی در حمایت از فلسطینیان و نفرت از اشغالگران قدس در دست داشتند، جلوه ویژه ای به این اجتماع باشکوه دادند.
مردم بصیر قم روز قدس را به روز وحدت، انسجام، حمایت از قدس شریف و مقاومت و انزجار از جنایات استکبار تبدیل کرده و با بانگ های رسا، اعلام کردند که مردم مظلوم فلسطین تنها نبوده و بیت المقدس متعلق به کل جهان اسلام است.
حضور گسترده مردم قم در راهپیمایی روز جهانی قدس، همایش شور ملتی شهیدپرور و مایه اقتدار و عزت نظام بوده و پیام بزرگی برای مستکبران عالم دارد و آن اعلام برائت از دشمنان است.
مردم قم با سردادن شعارهایی از جمله «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» و «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، از قدس شریف حمایت کرده و بر ادامه مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی و آزادی کامل فلسطین از چنگال صهیونیست ها تاکید کردند.
امسال آمریکا با انتقال سفارت خود به فلسطین، خشم و انزجار مسلمانان را نسبت به خود بیشتر کرد و راهپیمایی روز قدس در حالی با شکوه وصف ناپذیر در قم برگزار شد که مساله قدس و اهمیت آن امروزه بیش از هر زمان دیگری برای همگان آشکار شده است و بر همین اساس و دادن پاسخ کوبنده به جنایات استکبار، حضور مردم گسترده تر از سال های گذشته بود.
اهالی متدین و انقلابی بخش‌های پنج‌گانه و مردم غیور روستاهای قم نیز امروز در حمایت از قدس شریف و پاسخ به یاوه‌گویی‌ها و تهدیدات دشمنان، راهپیمایی‌های باشکوهی را در مراکز بخش‌ها انجام دادند تا آنها هم سهمی از این سیل خروشان ملت ایران داشته باشند.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش بگذارند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.