به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری بامداد جمعه در آیین احیای سومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان این که هر قلب به اندازه محبت و تعلق به امام معصوم(ع) در روز قیامت سنجیده می شود اظهار داشت: قلبی که به طور حقیقی محبت امام معصوم(ع) در آن جای گیرد، دچار گمراهی نخواهد شد.
وی با اشاره به خصوصیت هایی که قرآن برای امام معصوم(ع) بیان کرده است گفت: چراغ هدایت، ذکر الهی، آیات و نشانه های راه خدا، باب توحید، صراط مستقیم، وجه باقی خدا، میزان سنجش حقیقت و کلمه نور و عدل عناوینی است که در قرآن در توصیف امام(ع) و اهل بیت(ع) بیان شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که کسی که از امام زمان(ع) جدا شود در حیرت و سرگردانی قرار خواهد گرفت افزود: اگر پرتوی امام(ع) در قلب های ما قرار گیرد، همه تنگناها گشوده خواهد شد و اگر کسی در مقابل امام معصوم(ع) با استکبار روی گردان باشد درب های آسمان به روی او بسته شده و هیچگاه چنین افرادی وارد بهشت نخواهند شد.
میرباقری با بیان این که معرفت، محبت و تسلیم در مقابل حضرت لی عصر(عج) معنای حقیقی شب قدر است، تاکید کرد: اگر کسی امشب عهد و پیمان خود را با امام تحکیم بخشد، تمام اوصاف امام(عج) در قلب انسان تجلی خواهد یافت و به مقام اطمینان و رضا خواهد رسید.
این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که امام زمان(عج) امشب مقدرات عالم را رقم می زنند، اظهار داشت: در چنین شب بزرگی باید انسان به مقام رستگاری و رهایی از آتش جهنم دست یابد و این موضوع جز با توسل به امام زمان(عج) محقق نمی شود.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.