به گزارش ایرنا، در شب نزول رحمت الهی و شبی که با هزار ماه برابر است، حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) در سومین شب از لیالی قدر شاهد مناجات های عرفانه و نجواهای ««الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» مردم مومنی بود که از سراسر کشور خود را به بارگاه این بانوی باکرامت رسانده بودند.
در شام بیست وسومین روز ماه مبارک رمضان که احتمال قدر بودن آن بیش از هر زمان دیگری است، مجاورزان و زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با چشمانی اشکبار در بارگاه قدسی الهی غبار از گناه و غم زدودند و با بر سر گذاشتن قرآن و توسل به اهل بیت(ع) آمرزش و رستگاری را از خداوند طلب کردند.
در نقطه ای که عرشیان نظاره گر نجوای شبانه مومنان بودند، حرم کریمه اهل بیت(ع) پناهگاه عاشقان و محفل دلدادگان اهل بیت(ع) شده بود.
حضور مردم شب زنده دار در حرم حضرت معصومه(س) به قدری باشکوه بود که علاوه بر شبستان ها وصحن های مختلف این مکان مقدس، خیابان های اطراف حرم ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) شاهد حضور خیل زائرام و مجاوران برای مناجات در این شب عظیم بود.
حمایت از مردم فلسطین و دعا برای رهایی قدس شریف و فلسطین اشغالی از چنگال رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل از جمله جلوه های این مراسم معنوی بود.
حضور پرشور کودکان و نوجوانانی که با وجود سن کم، همراه خانواده های خود به حرم مطهر حضرت معصومه (س) آمده بودند تا در آیین احیای سومین شب از لیالی قدر شرکت کنند از جلوه های خاص این مراسم بود.
در مسجد مقدس جمکران، میعادگاه عاشقان حضرت مهدی(عج) نیز که در دهه آخر ماه مبارک رمضان میزبان معتکاف رمضانیه است، با حضور گسترده مردم مومن و شب زنده دار، آیین سومین شب از لیالی قدر با قرائت قران، دعا و مناجات برگزار شد.
همچنین در بقاع متبرک امامزادگان، مساجد و حسینیه های استان قم نیز آیین سومین شب از لیالی قدر ترتیب یافت.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.