به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پیامی آورده است: روز قدس روز اسلام است، نماد وحدت جهان اسلام و نقطه عزت و کرامت است که نهال آن توسط بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه کاشته شد و بصیرت مردم انقلابی ایران و آزادی خواهان جهان آن را رشد و پرورش داده است.
پیام ادامه یافته است: در شرایط حساس امروز از همه قشرها مردم می‌خواهم با حضور پرشور و کوبنده و تحسین‌برانگیز خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، همانند سال‌های گذشته و به فرموده رهبر معظم انقلاب «قوی‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشته»، ضمن نشان دادن اقتدار و عظمت همیشگی جمهوری اسلامی ایران، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به جهانیان نشان دهند و مشت محکمی بر دهان رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی بزنند.

** آیت الله احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی ضمن دعوت از قشرهای مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس خاطرنشان کرده است: حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس، لبیک به فراخوان تاریخی حضرت امام راحل، اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب و پاسخ به ندای وجدان، احساس و عقل اسلامی است.

** مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز در پیامی با دعوت از آحاد مردم وفادار به نظام مقتدر اسلامی جهت شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس، ملل مسلمان جهان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلافات مذهبی فراخوانده و اعلام می دارد ابراز تنفر و انزجار استکبار جهانی نشان از ایمان به قدرت لایزال الهی و موجب برافکندن نقاب تزویر و نفاق از چهره بازی خوردگان و خود فروختگان خواهد بود.

** سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در پیامی تصریح کرده است: روز قدس امسال در حالی فرا می رسد که تصمیم انتقال سفارت امریکا به قدس وموج جدید جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در کشتار مردم مظلوم و بی گناه فلسطین، همچنین سکوت ننگین برخی از کشورهای مسلمان منطقه، موجی از نفرت و کینه در میان مسلمانان و ملت های بیدار ایجاد کرده و نوید یک راهپیمایی متفاوت و پرشورتر از سال های قبل را می دهد.
در این پیام اضافه شده است: قشرهای مختلف مردم مومن و مدافع مظلوم استان مقدس قم نیز، درلبیک به ندای تاریخی امام راحل و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب، با شکوه هر چه تمام تر، در راهپیمایی عظیم یوم الله روز قدس شرکت کرده و با این حضور پر شور خود، مرهمی بر دردها و آلام ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین خواهند گذاشت.

** همچنین رضا سیار فرماندار قم در پیامی ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس تصریح کرده است: نام‌گذاری آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان به نام «روز قدس»، قبله اول مسلمانان، از آن جهت حائز اهمیت است که نور امید را در دل مستضعفان جهان روشن کرد و به فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین عزیز مبدل گردید تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدانشدنی دارد.

** سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم نیز گفت: بدون شک، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از تدابیر اندیشمندانه حضرت امام خمینی (ره) به منظور حمایت همه‌جانبه مسلمانان جهان از قیام مردم مظلوم فلسطین نام‌گذاری شده است تا مسلمانان جهان از ستمی که بر ملت ستمدیده فلسطین، هرروز بیشتر از گذشته روا داشته می‌شود، غافل نشوند. حضور پرشور مردم مومن و ولایت مدار استان قم در راهپیمایی روز قدس، مشت محکمی بر دهان زورگویان و رژیم صهیونیستی و مزدوران بی ریشه آن ها در منطقه خواهد بود.

** دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در پیامی آورده است: بدون تردید تعیین روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) را باید به عنوان نقطه عطفی در رهبری حکیمانه آن پیرفرزانه در جهان اسلام و ودیعه ای ارزشمند از سوی خداوند به انقلاب اسلامی و مردم مسلمان وستمدیده جهان قلمداد کرد.
این نهاد حوزوی در ادامه پیام، ضمن تبعیت از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای، از همه گروه ها و جریانات سیاسی، دعوت کرده تا با شرکت در راهپیمایی پرشکوه روزجهانی قدس، پایه های عنکبوتی استبداد، استعمار وصهیونیست بین الملل را به لرزه درآورده و همانا با وحدت و همدلی، زمینه تحقق وعده الهی پیروزی نهایی مستضعفین بر مستکبران را فراهم آوریم.

** محمد رضا طلایی رییس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در پیامی آورده است: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، این یادگار پر ارج امام راحل، امت اسلامی، با قلوبی سرشار از عطر روح بخش بهار قرآنی و مالامال از فیوضات ضیافت حق با حضور پرشور خویش اقتدار و عظمت مسلمانان را به همه جهانیان نمایش می دهند. روز قدس، روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است.
پیام ادامه یافته است: کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و جهادگران استان قم امسال نیز همچون سالهای قبل در روز قدس با تاسی از فرامین راهگشای رهبر فقید انقلاب امام خمینی(ره) و همچنین ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس همدوش با سایر امت مبارز و همیشه در صحنه شرکت نموده و با قاطعیت اعلام خواهیم کرد که این انقلاب با صلابت و وحدت مردم و با توکل بر ایزدمنان به راه خود ادامه داده و حامی همه انسانهای مظلوم جهان خواهد بود.

** فرماندهی انتظامی استان قم نیز در پیامی آورده است: تحولات و تغییر معادلات مدیریت جهانی در عصر فعلی و تصمیم قاطع آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین مادری و قساوت صهیونیست ها در سرکوب این موج عظیم و همراهی برخی کشور های خائن به آرمان فلسطین با صهیونیست ها، موجب برانگیخته شدن خشم ضد صهیونیستی در مردم آزاده جهان و بویژه مسلمانان گشته و حساسیت و اهمیت روز جهانی قدس را در سطح قابل تاملی افزایش داده است.
فرماندهی انتظامی استان قم علاوه بر تامین امنیت انتظامی و ترافیکی روز جهانی قدس و شرکت در این راهپیمایی عظیم، از همه آحاد مردم بصیر، ولایتمدار و همیشه در صحنه قم دعوت می کند تا ضمن بزرگداشت این روز الهی با حضور پرشور در صفوف راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس، با فریاد وخروش انقلابی، مظلومان فلسطین را یاری رسانند.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش بگذارند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.