به گزارش ایرنا، حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) در دومین شب از لیالی قدر نقطه اتصال زمین و آسمان، پناهگاه عاشقان و محفل دلدادگان اهل بیت(ع) شده است که عاشقانه و با دلی غم بار دل های خویش را با توسل به ائمه اطهار به مضجع شریف و نورانی این بانو مطهر گره زده و با بلند کردن دست های نیاز طنین الهی «الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» را سرمی دهند تا به حق عظمت این شب از گناهان پاک شوند و در مسیر بندگی گام بردارند.
مردم روزه دار و خداجوی قم به همراه زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، در شبستان های مختلف این مکان مقدس حضور پیدا کرده تا پس از قرائت دعای جوشن کبیر، گوش دل به مداحی و سخنرانی در خصوص زندگانی گهربار امام اول شیعیان حضرت علی(ع) سپرده و با توسل به درگاه الهی، قرآن بر سر نهاده و ندای بندگی سر دهند.
دست هایی که امشب ملتمسانه به سمت آسمان بلند شد، فضای معنوی خاصی را به حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) بخشیده است و هرکس با دلی شکسته و چشمانی اشک بار برای رفع حاجات خود و دیگران، دعا می کند.
حضور پرشور کودکان و نوجوانانی که با وجود سن کم، همراه خانواده های خود به حرم مطهر حضرت معصومه (س) آمده اند تا در آیین احیای دومین شب از لیالی قدر شرکت کنند از جلوه های خاص این مراسم است.
حرم مطهر حضرت معصومه (س) در این شب قدر، میزبان مومنانی است که از سراسر ایران و حتی سایر کشورهای جهان، خود را به این مکان مقدس رساندند تا هم صدا با زائران کریمه اهل بیت(ع) رو به درگاه خالق خویش، فریاد العفو سر دهند.
امشب سراسر شهر قم با برافراشتن پرچم های سیاه عزاداری در هر کوی و برزن فضای معنوی را برای سوگواری مظلومیت امام علی(ع) فراهم ساخته است و از هر نقطه شهر زمزمه یا علی (ع) و نوحه سرایی به گوش می رسد.
در مسجد مقدس جمکران، میعادگاه عاشقان حضرت مهدی(عج) نیز آیین های مختلف عزاداری شهادت این امام معصوم همزمان با دومین شب از لیالی قدر در حال برگزاری است و زائران با حضور خویش در این مکان ملکوتی، این مصیبت بزرگ را به امام زمان(عج) تسلیت گفتند.
آیین عزاداری شهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان، امام علی(ع) همچنین در این شب قدر، در مساجد، تکایا، بقاع متبرک امامزادگان و دیگر اماکن مذهبی قم نیز با حضور گسترده مومنان خداجوی، ترتیب یافته است.
امشب همه مردم قم حال و هوایی دیگر دارند و در این میان بیماران بیش از همه چشم امید به دعای مومنان دوخته اند تا به حق این شب عزیز، لباس عافیت بر تن آن ها پوشانده شود.
امام علی(ع) در روز 13 ماه رجب سال سی ام عام الفیل در درون کعبه چشم بر جهان گشود، پدر آن حضرت، ابوطالب فرزند عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش فاطمه دختر اسد بن هاشم است.
نام ایشان علی، کنیه ابوتراب، ابوالائمه، ابوالحسن و لقب امیرالمومنین، یعسوب الدین، یعسوب المومنین، امام المتقین، سید الاوصیاء، اسدالله، مرتضی، حیدر، أَنزع، قضم، وصی و ولی است.
علی(ع) نخستین کسی که به نبوت حضرت رسول(ص) ایمان آورد، بود. ایشان همیشه همراه پیامبر بود و آن بزرگوار در تمام جنگ های زمان حضرت رسول (ص) غیر از جنگ تبوک، مشارکت داشت و بیشترین پیروزی ها به دست برومند و توانای آن حضرت نصیب اسلام و مسلمان شد.
آن حضرت در شب نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجری قمری در حالی که در مسجد کوفه و اقامه نماز صبح در سجده بود، ضربتی از سوی ابن ملجم مرادی بر فرق مبارکش وارد آمد که در این حال آن حضرت فرمود: «فزت و رب الکعبه، به خدای کعبه سوگند که رستگار شدم.»
سرانجام حضرت علی(ع) در 21 ماه رمضان سال چهلم هجری قمری به شهادت رسید و بارگاه ملکوتی آن امام همام در نجف اشرف میعادگاه عاشقان حق و حقیقت شد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.