محمد خامه یار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف امام خمینی (ره) از تاسیس نظام جمهوری اسلامی، احیای قرآن بود و همه آزادی خواهان جهان به این نکته باور دارند که ایشان با مجاهدت خود احکام الهی را در عصر حاضر زنده کرد.
وی با اشاره به این که بزرگداشت مقام امام خمینی (ره) بهترین فرصت برای قدردانی از تلاش های خالصانه ایشان برای احیای اسلام و احکام دینی است، افزود: شخصیت امام راحل برگرفته از ارزش های اسلامی و آیات قرآن بود و به همین دلیل توانستند دراین زمان، الگویی جدید از حکومت داری را بر اساس معارف الهی ارائه دهند.
وی ادامه داد: امام راحل با اعمال و رفتار خویش به مردم بصیرت دادند و آنان را نسبت به وظایف خود در برابر ناهنجاری های اجتماعی در همه عرصه ها آگاه کردند.
خامه یار گفت: آثار درخشان حرکت امام خمینی (ره) در استقرار نظام جمهوری اسلامی به خوبی مشخص است و این نظام در طول 40 سال گذشته منشا ارائه خدمات بسیاری به مردم ایران بوده است.
وی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مسائل فرهنگی و تربیتی به وقوع پیوست و ما امروزه شاهد خیل عظیمی از جوانان علاقه مند به مباحث دینی هستیم که در محافل مذهبی حضور پرشور دارند؛ درحالی که قبل از انقلاب و حرکت امام راحل چنین پدیده ای در میان جوانان ایرانی به این شکل، سابقه نداشت.
وی ادامه داد: امروز استقبال مردم و جوانان از محافل دینی و قرآنی بسیار گسترش یافته و ایران به پایگاه انتشار احکام اسلامی و تشیع در سراسر جهان تبدیل شده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.