عطاء الله قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: امام راحل (ره) به جمهوریت نظام باور دادند و از معدود رهبرانی بودند که اراده مردم را بر خواست خود مقدم می داشتند.
وی افزود: امام خمینی (ره) در مدت کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای تشکیل نظام سیاسی کشور دستور برگزاری همه پرسی را صادر کردند تا اداره جامعه بر اساس رای مردم صورت گیرد.
وی ادامه داد: کسانی که می گویند امام راحل (ره) به دلیل بستن دهان غربی ها جمهوریت را پذیرفت، از عمق اندیشه و نگاه ایشان مطلع نیستند و نمی دانند که مردم در چشم امام خمینی(ره) چه جایگاه مهمی داشتند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم اضافه کرد: امام راحل (ره) با بصیرت خود توانستند رهبری انقلاب اسلامی را برعهده بگیرند و آن را به یک نظام سیاسی منسجم تبدیل کنند.
وی بیان کرد: امام خمینی (ره) سرشار از تقوا و ایمان بودند و با دوراندیشی که داشتند، توانستند با اعتماد به مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانند.
وی با اشاره به این که امروز ما وارث نهضت حضرت امام خمینی (ره) هستیم، ادامه داد: در چنین شرایطی وظیفه داریم اندیشه امام راحل را مورد بازخوانی قرار دهیم تا قضاوت های ما در مورد شخصیت متعالی ایشان صحیح باشد.
قاسمی گفت: باید منظومه فکری امام خمینی (ره) به صورت کامل تبیین شود و در اختیار نسل جوان قرار گیرد و با هرگونه استفاده ابزاری از اندیشه های ایشان، مقابله گردد.
وی بیان کرد: یکی از مولفه های اصلی اندیشه امام راحل (ره) اعتماد به مردم بود و از این طریق ایشان توانست خفقان موجود جامعه طاغوتی را در هم بشکند و پرچم مبارزه با رژیم ستم شاهی را در دست گیرد.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در جریان پیروزی انقلاب، با انحرافات و شبهه های فکری و اعتقادی، قاطعانه مقابله کردند و اجازه ندادند برخی کج اندیشی ها، مسیر انقلاب را از راه اصلی خود دور کنند.
14 خرداد سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است. فقیه عالم و سیاستمداری نواندیش که با بینش و درک عمیق خویش، هدایتگر بزرگ ترین انقلاب سده گذشته شدند و با سرنگونی طاغوت زمان، استقلال و آزادی را برای این مرز وبوم به ارمغان آوردند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.