به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی فراهانی روز یکشنبه در گفت و گویی، افزود: عصر 14 خرداد، مصادف با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که زائران به مرقد امام راحل اعزام می شوند، این نهاد وظیفه پوشش امدادی خودروهای کاروان را بر عهده دارد.
در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، حدود 25 هزار تن از شهروندان قم با 600 دستگاه اتوبوس رهسپار مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می شوند.
حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.
وی اضافه کرد: روز سه شنبه مصادف با قیام خونین 15 خرداد نیز با توجه به حضور گسترده مردم در حرم حضرت معصومه(س)، علاوه بر آمادگی تمام پایگاه های اورژانس 115، سه دستگاه آمبولانس در اطراف حرم مطهر مستقر می شود.
15 خرداد ماه 1342 سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به آمادگی اورژانس 115 در شب های قدر، بیان کرد: از ساعت 21 تا پایان آیین شب های قدر، 12 دستگاه آمبولانس و 6 دستگاه موتورلانس در اطراف درب های ورودی و خروجی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران مستقر خواهد شد.
فراهانی ادامه داد: اتوبوس آمبولانس اورژانس نیز با قابلیت های ویژه و کادر درمانی کامل در شب های قدر و راهپیمایی روز قدس در میدان آستانه مستقر می شود.
وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه هفته جاری مصادف با شهادت حضرت علی(ع) به دلیل حرکت دسته های عزاداری به سمت حرم کریمه اهل بیت(س)، آمبولانس ها و نیروهای اورژانس 115 در اطراف حرم مطهر و مسیر دسته های عزاداری مستقر خواهد شد.
به گفته وی، روز جمعه مصادف با روز جهانی قدس نیز 10 دستگاه آمبولانس به همراه کادر درمانی اورژانس 115 در مسیر راهپیمایی در شهر قم و نیز پنج آمبولانس در بخش های پنج گانه استان مستقر می شود.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش بگذارند.
سخنگوی اورژانس 115 قم ادامه داد: همچنین با توجه به پیش بینی افزایش تردد در محورهای استان تا پایان هفته جاری، 20 دستگاه آمبولانس برای پوشش امدادی در حاشیه امن محورهای استان مستقر می شود.
اورژانس 115 استان قم دارای 20 پایگاه جاده ای، 19 پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، 60 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.