به گزارش ایرنا، احد جمالی شنبه شب در نشست صمیمی با سازمان های مردم نهاد قم در فرهنگسرای جوان این استان، افزود: سمن ها با انگیزه های انسانی در رشته ها و موضوع های مختلف دغدغه انسان ها را دارند که این مساله ارزشمند است.
وی با بیان اینکه جامعه نیاز به نشاط اجتماعی دارد و هنر در این زمینه می تواند ابزار مناسبی دراین راستا باشد تاکید کرد: فعالیت جزیره ای برمبنای فکری خود به دور از چشم انداز و راهبرد منسجم از جمله آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.
جمالی، موفقیت سمن ها را در گرو جهانی فکر کردن و تغییر نگاه دانست و گفت: بین المللی شدن فعالیت ها و توجه به ظرفیت های بین المللی با حفظ قوانین و چارچوب های کشوری می تواند موجب ارتقای سمن ها در کشور شود.
وی با اشاره به وجود برخی مدیران غیر هم فکر گفت: دولت، دولت نظام جمهوری اسلامی است و همه مسئولان کشور نیز باید پیام رای مردم را درک و آن را قبول کرده و این در راستا برای تحقق اهداف حرکت کنند.
جمالی از هم گسیختگی ملی را نقطه شکست کشور دانست و گفت: با توجه به شرایطی که در عرصه بین المللی کشور با آن مواجه است بیش از هر زمان دیگری نیاز به وفاق ملی داریم و این موضوع رمز پیروزی کشور در برابر همه سختی های پیش رو است.

** ضرورت ایجاد امید و نشاط در جامعه
وی در ادامه با بیان اینکه مسئولی در نظام جمهوری اسلامی موفق تر است که حیات خود را در ارتباط با مردم بداند گفت: مردم گریزی ، نادیده گرفتن آرمان های نظام و انقلاب است چرا که بزرگترین سرمایه انقلاب ،سرمایه اجتماعی و اعتماد ملت است و مسئولان راهی جز همراهی با مردم و انتقاد پذیری ندارند.
جمالی افزود: مسئولان باید از انتقادات و حتی حرف های گزنده رنجیده نشوند و با سعه صدر انتقادات را پذیرفته و در صورت وارد بودن، مسیر حرکت خود را اصلاح کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم، با تاکید بر اینکه باید حرکت همه مسئولان و جناح های سیاسی کشور درمسیر منافع ملی باشد گفت: هرکس صرفه نظر از جناح سیاسی ، اصول گرا یا اصلاح طلب ، منافع ملی و مردم را دنبال می کند قابل احترام است.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد امید و نشاط در جامعه گفت: گسیختگی نسلی در جامعه وجود دارد و قابل کتمان هم نیست و باید به جای انکار کردن به دنبال رفع این مشکل ها و ابهامات در نسل جدید بود.
جمالی ترس برخی مسئولان استان از ورود نخبگان به مسائل مبتلا به استان را مورد انتقاد قرار داد و ادامه داد: بعضی که عادت به مدیریت سنتی کرده اند از ورود نخبگان هراس دارند و این در حالی است که باید مدیران با فضا دادن به جوانان و نخبگان از این ظرفیت به دنبال پیدا کردن راه حل بدیع برای مشکل ها باشند.

** امام(ره) شخصیتی جامع داشت
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: چیزی که موجب تمایز و برتری امام نسبت به دیگر مصلحان جامعه درطول تاریخ می شود جامعیت ایشان است به گونه ای که بنیانگذار جمهوری اسلامی از نظر فقاهت، اجتهاد، فلسفه ، عرفان و اخلاق در اوج بود ونسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگ نیز اشراف و تسلط بی نظیری داشت.
جمالی در ادامه قیام 15 خراد 1342 را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پانزدهم خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی و یکی از عوامل اصلی شکل گیری انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) بود که در تاریخ کشور ماندگار و زمینه ساز انقلاب اسلامی در سال 1357 را فراهم کرد.
وی ایجاد مردم سالاری در تمام ابعاد را انتظار مردم از انقلاب اسلامی دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی به دلیل جنگ تحمیلی، تحرکات گروه های تجزیه طلب، فتنه ها و توطئه های مختلف دشمن و نیز برخی مشکلات مدیریتی به طور کامل این انتظار مردم محقق نشده است.
جمالی با تاکید بر ضرورت بازنگری در برخی روند مدیریتی در کشور گفت: مسئولان باید، اشکال ها و ایرادات مدیریتی خود را بپذیرند چرا که این موضوع موجب بهبود عملکرد مدیر خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به نگرانی برخی سمن ها از پایان ماموریت خود درقم، با تایید تلویحی این موضوع گفت: همه مدیران نیامدند که تا آخر در آن پست بمانند و همان گونه که روزی می آییم، روزی هم می رویم.
جمالی فعالیت درحوزه امنیتی، سیاسی و اجتماعی به ویژه در شهر مقدس قم را کاری بسیار پیچیده و سخت دانست و گفت: معاونت های سیاسی به طور معمول بیش از 2 سال یکجا نمی ماند و این در حال است که بنده افتخار داشتم سه سال در خدمت مردم شریف قم در این پست حساس انجام وظیفه کنم.
وی اظهار داشت: امیدوارم با حضور نیروهای جوان با انگیزه و ایده های جدیدتر منشاء خدمت بیشتری برای مردم این استان فراهم شود.
وی خدمت در قم را افتخاری ارزشمند دانست و ادامه داد: خاطرات خوبی از قم دارم و قسمتی از هویت شخصیتی مدیریتی ام در این شهر مقدس شکل گرفت.
قم دارای بیش از 200 سازمان مردم نهاد است که از این تعداد تنها حدود 50 تشکل در این استان فعال می باشد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.