به گزارش ایرنا، حمید مکارم عصر چهارشنبه در «چهارمین همایش توسعه گردشگری استان های قم، مرکزی و اصفهان» در هتل پارسیای قم اظهار داشت: با توجه به نزدیکی عید سعید فطر و تعطیلی یک هفته تا 10 روزه در کشورهای همسایه، مردم کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق در حال برنامه ریزی برای مسافرت هستند.
وی افزود: در حال حال حاضر کشورهای مختلفی مانند ترکیه، لبنان و هند در حال تبلیغ بسته های توریستی خود هستند، اما حتی یک تبلیغ کوتاه از جاذبه های گردشگری ایران در یکی از روزنامه های معتبر عربی وجود ندارد.
قم دارای 110 هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر و 150 خانه مسافر و همچنین 12 منطقه گردشگری شامل جمکران، خلجستان(نایه)، دیرگچین، دستجرد، طرلاب، کریمه(سایت عوارضی)، دره قاهان، پلنگ دره، روستای کرمجکان، بخش کهک، حوض سلطان و طایقان است.
حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، خانه های تاریخی، کاروانسراها، موزه ها و آثار تاریخی، بخشی از ظرفیت های گردشگری قم به شمار می آید.
وی گفت: یکی از نقاط ضعف ما این است که منتظریم گردشگر، خود وارد کشور شود، و هیچ حرکتی از سوی شرکت های دولتی و خصوصی در این زمینه صورت نمی گیرد.
مکارم با بیان این که سالانه حدود 2 میلیون عراقی به ایران سفر می کنند، افزود: یک تیم تحقیقاتی باید تشکیل شود و نقاط قوت و ضعف بخش گردشگری را ارزیابی نماید.
وی با اشاره به تمایل گردشگران عراقی برای سفرهای درمانی به کشور هند گفت: در حالی که کشورهای ترکیه، لبنان و هند در کشورهای حوزه خلیج فارس دارای تیم پزشکی مستقر برای درمان اولیه و اعزام بیماران به کشورهای خود هستند، حتی یک پزشکی ایرانی نیز برای انجام این کار در عتبات عالیات وجود ندارد.
وی افزود: فضای کشورهای عربی عشایری است وآنان با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند و اگر خدمات پزشکی خوبی را از کشوری دریافت کنند دیگران را به سفر به آن کشور ترغیب می نمایند.
این همایش با هدف توسعه گردشکری در استان های قم، مرکزی و اصفهان برگزار، و در پایان نیز تفاهم نامه ای میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری، فرمانداری و شرکت توسعه و عمران قم برای تقویت زیرساخت های گردشگری در این سه استان با مرکزیت قم امضا شد.
7403 / 1175/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.