علی رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با مقایسه وضعیت فعلی و گذشته ورزش دوو میدانی در قم ادامه داد: در سال های نه چندان دور، افتخارات استان قم در ورزش دوو میدانی، کسب تک مدال در سال بود و این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون ورزشکاران در رده های مختلف در بخش آقایان و خانم ها موفق به کسب 22 مدال در مسابقات کشوری در رده های نوجوانان، جوانان و لیگ های طلایی بزرگسالان شدند.
وی با اشاره به سرمایه گذاری در رشته های پایه و بانوان در رشته دوو میدانی درقم افزود: از 22 مدال کسب شده تاکنون،3مدال توسط بانوان ورزشکار بدست آمده که این نشان ازفعال شدن ظرفیت بانوان استان دراین رشته ورزشی است.
رضایی ادامه داد: اگر یک سالن سرپوشیده در قم در اختیار بانوان قرار گیرد شاهد رشد و پویایی زیادی در حوزه دوو میدانی استان خواهیم بود.
وی با بیان در رده نوجوانان و جوانان، ورزشکاران قم موفق به مقام باارزش قهرمانی شدند، گفت: برای نخستین بار 2 ورزشکار نوجوان استان به اردوی تیم ملی دعوت شده که در صورت کسب رکوردهای مورد انتظار فدراسیون در مسابقات قهرمانی انتخابی آسیایی در مشهد که اوایل تیرماه برگزار می شود، آنان به این مسابقات اعزام می شوند که این موضوع در تاریخ دوو میدانی قم بی سابقه است.
هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی، 29 مرداد تا 11شهریور امسال در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می شود.
مسئول رده های پایه فدراسیون دوو میدانی در کمیته تیم های ملی کشور با تاکید بر اینکه قم در سنین پایه قطب دوو میدانی ایران است ادامه داد: تیم های دوو میدانی قم در چهار لیگ کشوری شامل لیگ پویا در رده نوجوانان، لیگ آینده سازان در رده جوانان، لیگ طلایی در رده سنی بزرگسالان و نیز لیگ باشگاه های کشور در رده سنی آزاد حضور فعال دارند.
وی با بیان اینکه رشته دوو میدانی دارای 24 ماده است گفت: به دلیل شرایط اقلیمی و همچنین نداشتن ورزشگاه اختصاصی استاندارد ویژه ورزش دوو میدانی امکان فعالیت در تمام مواد این رشته ورزشی در قم وجود ندارد ولی ورزشکاران استان در دو سرعت و موانع، پرش ها و پرتاب ها فعالیت مناسبی دارند.
حدود 100 ورزشکار عضو هیات دوو میدانی قم هستند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.