سید حسن هانی طبائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اپراتور همراه اول تاکنون حدود 1.5 میلیون سیم کارت در قم واگذار کرده که از این تعداد، 980 هزار سیم کارت فعال است.
وی اضافه کرد: اپراتور ایرانسل نیز تاکنون یک میلیون و 260 هزار سیم کارت به مشترکان واگذار کرده که از این تعداد 490 هزار سیم کارت فعال است.
به گفته وی، اپراتور رایتل نیز 42 هزار سیم کارت فعال در استان قم دارد.
هانی طبائی با بیان این که عمده سیم کارت های غیرفعال در قم، اعتباری می باشد، گفت: حدود 75 درصد محورهای مواصلاتی استان تحت پوشش خدمات تلفن همراه است؛ آنتن دهی تلفن همراه در محورهای اصلی استان صد درصد و در محورهای فرعی و روستایی کمتر می باشد.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
وی خاطرنشان کرد: از حدود 180 روستای استان قم، 175 روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه می باشد.
به گفته وی، همه شهرهای استان قم تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار دارند و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل این اقدام را برای مخاطبان خود انجام داده اند.
هانی طبائی با بیان این که 616 هزار ظرفیت تلفن ثابت در این استان ایجاد شده است، بیان کرد: در حال حاضر 517 هزار تلفن ثابت در قم فعال است که با توجه به نرخ جمعیت، ضریب پوشش تلفن ثابت در استان 40 درصد می باشد.
وی افزود: درخواست اتصال تلفن ثابت در شهرها به روز است و در کمترین زمان به متقاضیان واگذار می شود.
وی گفت: هم اکنون 154 روستای استان که بیش از 20 خانوار جمعیت دارند، دارای اتصال تلفن ثابت هستند که از این تعداد، 152 روستا دارای تلفن خانگی می باشند و فقط برای 2 روستا که اتصال تلفن ثابت دارند، خدمات تلفن خانگی در حال حاضر فراهم نیست.
هانی طبائی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاهای استان 75 درصد است.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.