به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: این نمایشگاه با ١٦٩ غرفه از ناشران علوم قرآنی، موسسه های قرآنی وهنری و جمعی از هنرمندان ترتیب یافته و نیز نرم افزارهای قرآنی، محصولات فرهنگی و قرآنی، صنایع دستی و هنری به مراجعه کنندگان عرضه می شود.
سید موسی حسینی کاشانی با بیان این که در نمایشگاه امسال به بخش کودک و نوجوان توجه ویژه شده است، گفت: 16 موسسه قرآنی در این نمایشگاه غرفه دارند و فعالیتهای خود را به بازدیدکنندگان معرفی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان استان قم نیز در 12 غرفه در رشته های گوناگونی هم چون خوشنویسی و هنرهای تجسمی، آثار هنری خود را در این زمینه عرضه خواهند کرد.
در ادامه مراسم، با حضور آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه، سید مهدی صادقی استاندار و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی استان ، این نمایشگاه به صورت رسمی افتتاح شد و امام جمعه و استاندار قم ضمن بازدید از این نمایشگاه با مسئولان غرفه ها گفت وگو کردند.

* تاکید استاندار بر آشنایی نسل جوان با قرآن و عترت
استاندار قم نیز در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه قرآن و عترت در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبیعی است که برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در تقویت بنیه فرهنگی ما به ویژه جوانان و نوجوانان نقش موثری داشته باشد و ضروری است تا آنها با قرآن و عترت آشنا شوند تا بتوانند بنیه معنوی و اعتقادی خود را بارور کنند.
سید مهدی صادقی با اشاره به تنوع محصولات ارائه شده در این نمایشگاه گفت: عرضه کتاب های گوناگون در زمینه قرآن، تفاسیر و داستان های قرآنی و همچنین نرم افزارها می تواند در جذب قشر جوان و نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اسلامی به ویژه تشیع موثر باشد.
وی با بیان این که هر چند امکانات خیلی زیادی برای برگزاری چنین نمایشگاهی وجود ندارد، افزود: به نظر می رسد که با همین بضاعت اندک خوشبختانه همه برگزارکنندگان و کسانی که در این امر مشارکت داشته اند با علاقه و انگیزه معنوی ورود کرده اند و این علاقه مندی و تنوع فعالیت ها در این نمایشگاه با وجود مشکلات اقتصادی قابل توجه است.
استاندار قم از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تقدیر و تشکر و بر همگرایی، مشارکت و هم افزایی نهادها و موسسه های فعال در این زمینه تاکید کرد.
ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم در 5 طبقه ساختمان مجتمع ناشران ترتیب یافته که طبقه منفی یک به نرم افزارهای قرآنی، طبقه همکف به ناشران قرآنی، طبقه اول به موسسه های قرآنی، طبقه دوم به امور خیریه، طبقه سوم به محصولات فرهنگی و صنایع دستی و طبقه چهارم نیز به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اختصاص یافته است.
در این نمایشگاه، علاوه بر 96 ناشر مذهبی، حوزوی و قرآنی، 7 غرفه مربوط به نرم افزارهای قرآنی، 7 غرفه مربوط به کودک و نوجوان، 10 غرفه به امور خیریه، 5 غرفه به امور فرهنگی و قرآنی، 17 غرفه به موسسه های قرآنی، 15 غرفه به صنایع دستی، 4 غرفه به عفاف و حجاب، 4 غرفه به بازی های فکری برای کودکان و جوانان و 5 غرفه به نجوم و علوم و فنون اختصاص یافته است.
محصولات عرضه شده در این نمایشگاه با 20 تا 40 درصد تخفیف به فروش می رسد و 300 میلیون ریال بن تخفیف توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در نظر گرفته شده است.
ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم تا دوازدهم خردادماه جاری مصادف با هفدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 21:30 تا 2 بامداد در مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم برای بازدید عموم دائر است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.