به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آشنایی با آخرین دستاوردهای قرآنی موسسه های فرهنگی و قرآنی استان در زمینه کتاب، محصول های هنری با موضوع قرآن و عترت و نیز نرم افزارهای قرآنی تولیدی استان قم از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی با تاکید بر توجه ویژه این نمایشگاه به بخش کودک و نوجوان با رویکرد قرآنی افزود: به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان برنامه های متنوع قرآنی همسو با فضای معنوی این ماه در این نمایشگاه اجرا خواهد شد.
وی یکی از اولویت های جدی استان قم را پرداختن به موضوع قرآن و عترت دانست و گفت: وجود بیش از 100 موسسه قرآنی که بیشتر آنها دارای فعالیت ملی و بین المللی هستند موجب شده تا قم از نظر تولید محصول های هنری در موضوع قرآن حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد که حضور این موسسه های قرآنی از جمله ویژگی های بارز این نمایشگاه است.
حسینی کاشانی اظهار داشت: ترجمه قرآن، حفظ و قرائت، قصه های قرآنی، تولید نرم افزارهای قرآنی و فعالیت های هنری با محوریت قرآن از جمله فعالیت های تخصصی موسسات قرآنی قم است.
وی تعویض رایگان قرآن های فرسوده را از جمله اقدام های ارزشمند در این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت های اعتباری و تعداد قرآن های فراهم شده برای تعویض، از شهروندان می خواهیم که بازدید از نمایشگاه و تعویض قرآن فرسوده را به روزهای آخر موکول نکنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که در این نمایشگاه آسیب شناسی و نظرسنجی از مخاطبان برای شناسایی نواقص و نقاط قوت به طور جدی انجام خواهد شد گفت: برای نخستین بار در این نمایشگاه غرفه های برتر از نگاه مردم انتخاب می شوند و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به تلاش برای برگزاری با کیفیت این نمایشگاه ادامه داد: اجرای خوشنویسی زنده، ارائه آثار هنری تجسمی، عکس و صنایع دستی مانند انگشتر سازی و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و اجرای زنده برنامه های قرآنی از جمله برنامه های حاشیه ای این نمایشگاه است.
وی با بیان این که امسال نمایشگاه قرآن قم تجمیع شده و در مجتمع ناشران گشایش می یابد، گفت: ماه رمضان سال گذشته 2 نمایشگاه قرآنی همزمان در مسجد مقدس جمکران و مجتمع ناشران برگزار شد که با تجمیع این نمایشگاه ها، علاوه بر رشد تعداد ناشران موسسه های قرآنی حاضر در این نمایشگاه انتظار افزایش تعداد بازدیدکنندگان را نیز داریم.

** افتتاح 2 استودیوی قرآنی در قم تا پایان امسال
حسینی کاشانی همچنین با اشاره به افتتاح 2 استودیوی قرانی تا پایان امسال در قم گفت: نخستین استودیوی قرآنی با استفاده از مدرن ترین تجهیرات با اعتبار پنج میلیارد ریال به زودی به بهره برداری می رسد، ضمن این که دومین استودیوی قرآنی نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین با اشاره ادغام 2 اتحادیه قرآنی قم و تشکیل اتحادیه واحد قرآنی این استان ادامه داد: این اقدام به منظور حذف موازی کاری، حمایت های یکسان و پیگیری مناسب تر مطالبات تشکل های قرآنی صورت گرفته است.
وی با رد کاهش بودجه قرآنی در سال جاری گفت: بودجه قرآنی نه تنها امسال کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است ولی به دلیل سیاست حمایت از قرآن های با خطوط بومی، حمایت از قرآن با خط عثمان طاها کمتر خواهد شد و سیاست حمایت از قرآن با خطوط اساتید داخلی جایگزین آن خواهد شد.

** نمایشگاه قرآن قم مشکل کمبود پارکینگ ندارد
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم نیز در این نشست خبری با اشاره به این که ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان شامل 168غرفه در پنج طبقه خواهد بود گفت: 68 ناشر مذهبی، 16 ناشر حوزوی و 12 ناشر قرانی در آن مستقر می شوند.
حمید خرمی با اشاره به اختصاص طبقه منفی یک مجتمع ناشران به نرم افزارهای قرآنی گفت: طبقه همکف به ناشران قرآنی، طبقه اول به موسسه های قرآنی، طبقه دوم به امور خیریه، طبقه سوم به محصولات فرهنگی و صنایع دستی و طبقه چهارم نیز به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اختصاص یافته است.
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم ادامه داد: علاو ه بر 96 ناشر مذهبی، حوزوی و قرآنی، هفت غرفه مربوط به نرم افزارهای قرآنی، هفت غرفه مربوط به کودک و نوجوان، 10 غرفه به امور خیریه، پنج غرفه به امور فرهنگی و قرآنی، 17 غرفه به موسسه های قرآنی، 15 غرفه به صنایع دستی، چهار غرفه به عفاف و حجاب، چهار غرفه به بازی فکری برای کودکان و جوانان و پنج غرفه نیز به نجوم و علوم و فنون اختصاص یافته است.
خرمی با بیان این که محصولات واقع در این نمایشگاه با 20 تا 40 درصد تخفیف به فروش می رسد گفت: 300 میلیون ریال بن تخفیف توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نظر گرفته شده است.
وی گفت: با توجه به وجود سه طبقه پارکینگ با گنجایش 300 دستگاه خودرو و همچنین راه های دسترسی به مجتمع ناشران مشکلی برای پارکینگ و ترافیک در اطراف نمایشگاه وجود ندارد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.