به گزارش ایرنا، وی جمعه شب درضیافت افطاری دارالقرآن کریم علامه طباطبایی قم افزود: همانطور که تحریم ها و فشارهای دشمنان در زمان پیامبر اسلام (ص) اثرگذار نبود و اسلام درسراسر جزیره العرب و جهان گسترش یافت، امروز نیز فشارها و تحریم های استکبار جهانی نیز بی اثر است.
وی با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبرا(س) همسر گرامی پیامبر اسلام (ص)گفت: زندگی آن حضرت پیام های زیادی برای مسلمانان ، شیعیان و ایرانیان دارد که یکی از آنها این است که باید درمقابل فشارها و تحریم ها مقاومت کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: دوران پیامبر اسلام (ص) به دو بخش تقسیم می شود، دوران مکه که همرا با اذیت ها و مصیبت ها بود و دوران مدینه که همراه با پیروزی مسلمانان و شیرینی بود که حضرت خدیجه کبرا(س) تنها دوران اذیت ها را درک کردند.
وی افزود: آن حضرت در زمانی که پیامبر (ص) به تبلیغ دین اسلام می پرداختند، همیشه به دلیل آزار و اذیتی که مشرکان به آن حضرت روا می داشتند، زخم های بدن ایشان را مرهم می گذاشت و در دوران محدودیت ها در شعب ابی طالب شاهد تحریم مسلمانان درهمه ابعاد بود که این مصیبت ها را تحمل و مقاومت می کردند، همان تحریم هایی که امروز نیز دشمنان علیه ایران اسلامی انجام داده و می دهند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به پیام های مهم زندگی آن حضرت برای مسلمانان گفت: یکی از پیام های ایشان این است که اسلام در زمان خطر نیازمند جانبازی و فداکاری است و درحال حاضر نیز که دشمنان، اسلام را محاصره کرده اند همه ما باید آماده فداکاری باشیم و درمقابل فشارهای دشمنان مقاومت کنیم.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم مهاجرت طلاب و روحانیان از قم به دیگر شهرها گفت: این امر یکی از مسائل مهم حوزه علمیه است که باید فضلایی تربیت شوند که در شهرهای مختلف کشور حضور داشته باشند.
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: حوزه های علمیه باید این مشکل مهم را با برنامه ریزی حل نماید.
وی اظهار داشت: نیاز است که فضلای برجسته ای که نه مدرس و نه محقق هستند با احترام به دیگر شهرها بروند، البته زندگی شان نیز تامین شود.

**مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) نیز در این مراسم با اشاره به لزوم حضور علما و فضلا در شهرهای مختلف کشور گفت: امروز شاهد خالی شدن برخی شهرها از علما هستیم که نیاز است که حوزه علمیه فکری برای این مساله نماید.
مرتضی نجفی قدسی افزود: هرچه قدر حضور روحانیت در متن مردم کمتر شود، دینداری آنان نیز کمتر خواهد شد.
وی اظهار داشت: دارالقرآن علامه طباطبایی درایام ماه مبارک رمضان با هماهنگی مراکز حوزوی 150 تن از اساتید سطح عالی را به مناطق مختلف کشور اعزام کرده است.
وی گفت: آنان برنامه های مختلفی از جمله تفسیر قرآن کریم را برای مردم شهرهای مختلف به اجرا
می گذارند.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.