به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: نقش مدیران بانک ها در این عرصه محسوس است و انتظار داریم به قوانین و راه های استفاده از دستورالعمل ها و بخشنامه ها در سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات آشنا باشند.
وی اضافه کرد: مدیران بانک ها باید خطر پذیری را در عمل نشان دهند؛ با توجه به این که بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه نخست را دارد، این مساله در این بانک به وضوح دیده می شود.
وی ادامه داد: بانک ها علاوه بر تخصصی بودن که نحوه فعالیتشان را از هم متمایز می کند، باید نگاه دو سویه به تولید و منافع بانک داشته باشند و این نگاه را در بدنه بانک تزریق نمایند.
غضنفری خاطرنشان کرد: آماری که در رتبه بندی بانک ها عنوان شده، به معنای نفی تلاش سایر بانک ها نیست و این رتبه بندی با توجه به درصدی که برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده بود، لحاظ شده است.
وی افزود: بانک هایی که به بیش از 50 درصد افراد معرفی شده تسهیلات پرداخت نمودند در رتبه بندی لحاظ شدند و امسال این میزان 20 درصد افزایش یافته و به 70 درصد رسیده است.
سال گذشته 269.2 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از سوی بانک های دولتی و خصوصی به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.
در میزان پرداختی بانک صنعت و معدن با 116.5 میلیارد تومان معادل 42.7 درصد، صادرات 19.8 درصد، ملت 12.5 درصد، ملی 9.4 و کشاورزی 8.2 درصد بیشترین درصد میزان پرداختی را به خود اختصاص داده اند.
دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد و سازمان هایی از جمله صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی کشاورزی، جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملکرد و برنامه های خود را ارائه دادند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.