به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، افزود: این میزان تسهیلات پرداختی در استان قم معادل 3.2 درصد از کل تسهیلات پرداختی در کشور است و از این نظر قم رتبه 14 را در کشور داراست.
سال گذشته در کل کشور هشت هزار و 313 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در میزان پرداختی بانک صنعت و معدن با 116.5 میلیارد تومان معادل 42.7 درصد، صادرات 19.8 درصد، ملت 12.5 درصد، ملی 9.4 و کشاورزی 8.2 درصد بیشترین درصد میزان پرداختی را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان این که رونق تولید از برنامه ها و بسته های اقتصاد مقاوتی سال 96 بود، گفت: تسهیلات رونق تولید به سه بخش نقدینگی و سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی و تکمیل طرح های نیمه تمام بالای 60 در صد تعلق گرفته است.
سیجانی افزود: سال گذشته یک هزار و 216 تن متقاضی دریافت تسهیلات در قم بودند که از این نظر قم رتبه 15 را در کشور دارد.
وی با اشاره به تعداد متقاضیان برای دریافت تسهیلات از بانک ها، بیان کرد: بانک های دولتی شامل کشاورزی با 288، ملی 280، تجارت 260 و سپه 297 و صنعت و معدن با 90 متقاضی، عمده بانک هایی بودند که در مرحله ثبت نام متقاضی داشتند.
وی افزود: بانک های خصوصی نیز شامل بانک رفاه با 21 و توسعه تعاون نیز با 10متقاضی از دیگر بانک ها در این زمینه بودند.
به گفته سیجانی، بانک های عامل قم 833 پرونده متقاضی دریافت تسهیلات به مبلغ 505 هزار و 471 میلیارد ریال را پذیرش نموده اند که در زمینه پذیرش پرونده ها، استان قم رتبه دهم و از لحاظ میزان مبلغ اختصاص یافته نیز که معادل 3.3 درصد کل مبلغ در کشور بود، رتبه 16 را داراست.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، در حال حاضر 17 پرونده به مبلغ 440 میلیارد ریال در بانک ها در مراحل نهایی است.
وی گفت: با توجه به این که در انتهای سال روند پرداخت ها به مرحله اتمام می رسید، دستگاه های اجرایی از واحدهایی که به آن ها تسهیلات پرداخت شده، نظارت کردند.
وی افزود: در بازدید از حدود 35 واحد در بخش صنعت، اشتغال 2 هزار و 32 تن تثبیت شده و برای 118 تن نیز اشتغالزایی صورت گرفته بود.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد و سازمان هایی از جمله نظام مهندسی کشاورزی، جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملکرد برنامه های خود را ارائه دادند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.