مریم سادات پناهنده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این استان درصد کمی از کودکان به دلایل مختلف فرهنگی، اقتصادی و یا امتناع والدین از تحصیل محروم می شوند که همکاران آموزش و پرورش با مراجعه به منازل این دانش آموزان، سعی می کنند شرایط لازم برای تحصیل آن ها را فراهم نمایند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به این که قم استانی مهاجرپذیر و تعداد اتباع ساکن در آن زیاد است، تعدادی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل از میان این قشر هستند.
وی تاکید کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش این است که با بسته های حمایتی، خانواده دانش آموزان بازمانده از تحصیل را تشویق نماید تا فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه بفرستند.
پناهنده خاطرنشان کرد: در این رابطه همراهی و همکاری بیشتر مجموعه های مختلف استان از جمله استانداری، اداره امور اتباع و مهاجران خارجی و معاونت نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش باعث می شود پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل افزایش یابد.
وی در ادامه گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه های مختلف مقطع ابتدایی همزمان با اعلام نتایج آزمون های سال تحصیلی 97-96، انجام خواهد شد.
در سال تحصیلی جاری حدود 140 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در 600 مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند.
وی با بیان این که ثبت نام پایه اول ابتدایی پس از نیمه خردادماه آغاز می شود، گفت: اولیایی که فرزند آنها متولد نیمه اول سال 91، نیمه دوم سال 90 و روز اول مهرماه 91 می باشد، می توانند برای ثبت نام کودک خود اقدام نمایند.
معاون آموزش و پرورش قم افزود: ثبت نام کودکان متولد نیمه اول 91 و نیمه دوم 90 در دوره پیش دبستانی ممنوع است و والدینی که فرزندشان نیمه دوم 91 و نیمه اول 92 است می توانند نسبت به ثبت نام فرزندان خود در دوره پیش دبستانی اقدام نمایند.
وی با بیان این که در سال تحصیلی جاری 25 هزار کلاس اولی در قم تحصیل می کردند، گفت: برای سال تحصیلی آینده پیش بینی می شود این تعداد به 28 هزار تن افزایش یابد.
وی افزود: نیروی انسانی و فضای آموزشی تا حد ممکن به صورت مطلوب ساماندهی شده است تا مشکلی در زمینه آموزش دانش آموزان به وجود نیاید.
پناهنده بدون اشاره به تعداد اتباعی که در مدارس ابتدایی قم تحصیل می کنند، افزود: آموزش و پرورش در ثبت نام این دانش آموزان نهایت همکاری را خواهد داشت و همه دانش آموزان پس از کنترل مدارک اقامتی در مدارس ثبت نام خواهند شد.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.