به گزارش ایرنا، شهردار قم در این جلسه اظهار داشت: برای بهره برداری از فاز یک متروی قم راه دیگری جز اوراق مشارکت و یا فایناس نداریم که این امر در کلانشهر ها دنبال می شود.
سید مرتضی سقائیان نژاد افزود: باید اقدام به خرید سه رامپ قطار از شرکت نورینکو چین کنیم.
وی با بیان این که نگران وضعیت شناور ارز هستیم گفت: با نوسان های بازار ارز در هر زمانی اقدام به خرید تجهیزات کنیم باید از ارز استفاده کنیم که ممکن است مشکلاتی بوجود آورد.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
مسیر خط B متروی قم نیز از پردیسان به سمت میدان مصلای قدس، خیابان ارم، حرم حضرت معصومه(س)، خیابان 19 دی و پایانه شمالی است.

** رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: اخذ مجوز تفاهمنامه فی مابین شهرداری قم و شرکت نورینکو چین یکی از روش های مطرح شده برای تامین واگن است که مطرح شده است.
عبدالله جلالی اضافه کرد: این تفاهمنامه به عنوان اولویت نخست نیست، ضمن این که در این شرایط در صورتی که روش دیگری محقق نشود از این روش به عنوان راهکار برای تامین واگن باید استفاده کرد.

** حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آتش زر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با بیان این که باید از اعتبارات دولت برای حمل و نقل ریلی بهره برد گفت: کلانشهرها با استفاده از اعتبارات ملی در قالب فاینانس اقدام به اجرای عملیات حمل و نقل ریلی کرده اند.
وی افزود: استان قم نیز باید از این خدمات بهره مند شود و از این حق دفاع کند و همه مسئولان در این حوزه مطالبه گری کنند.

** همچنین معاون فنی و عمرانی شهردار قم در این جلسه گفت: برای خرید تجهیزات متروی قم از طریق فاینانس باید با این شرکت چینی تفاهمنامه همکاری منعقد شود.
علیرضا قاری قرآن افزود: طی مذاکره های صورت گرفته این شرکت از اعتبارهای داخلی با دریافت 20 درصد مبلغ این تجهیزات، خدمات را ارائه می کند و 80 درصد طی مدت پنج سال توسط شهرداری قم بازپرداخت به این شرکت صورت می گیرد.
وی گفت: این شرکت سازنده از صفر تا صد قطارهای شهری است که پیش از این با قطار شهری مشهد قرارداد منعقد و خدمات ارائه کرده است.

** رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به جزییات این قرارداد شهردای با شرکت چینی گفت: 50 میلیون یورو ارزش خدمات و تجهیزات این شرکت در خصوص متروی قم است.
مجید اخوان افزود: بخش های مختلف این تفاهمنامه در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بحث شده و کلیات این طرح به تایید رسیده است.
وی ادامه داد: برای این که در ادامه عملیات اجرایی متروی قم با مشکل مواجه نشویم باید این قرارداد منعقد شود.

** رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: کشور ایران از کشور چین مطالباتی دارد که در این شرایط می توان از این فرصت فاینانس برای خرید تجهیزات استفاده کنیم.
رواح الله امراللهی بیان داشت: در حال حاضر در زمینه مترو از استان های دیگر عقب هستیم که باید با جدیت در عملیاتی شدن این طرح مطالبه گر باشیم.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.