به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر دوشنبه در نخستین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش‌ خصوصی در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان در شرایط حاضر در تنش آبی جدی قرار گرفته ایم.
سالانه بیش از 110 میلیون مترمکعب آب در شهر قم و سایر شهرهای تابعه استان توزیع می‌شود و میانگین مصرف روزانه آب برای شخص نیز 200 لیتر است.
وی افزود: خوشبختانه با نگاه ملی که به موضوع سازگاری با کم آبی در شورای عالی آب حاکم شده به طور حتم این سیاست گذاری می تواند موفق تر از گذشته باشد که به تبع آن کار گروه های استانی نیز شکل گرفته و در آن مباحث خوبی مطرح شده است.
صادقی گفت: همگرایی و تعامل مهمترین اقدام برای مقابله با مشکل کم آبی است، از این رو همه به این نتیجه رسیدیم که باید نسبت به موضوع آب جدی باشیم.
وی افزود: مساله آب باید در کارگروه تخصصی بررسی، و پیشنهاد مشخص به کارگروه استانی ارایه شود.
استاندار قم همچنین با اشاره به موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان گفت: باید تلاش های بهتری برای کنترل و مهار این بیماری صورت می گرفت و کار قرنطینه و مصون سازی را انجام می دادیم.
صادقی گفت: باید با استفاده از تجربه های گذشته و آسیب شناسی انجام شده، طرحی را برای پیشگیری از این بیماری انجام داده و اگر در سطح ملی و استانی نیز موانع و مشکلاتی وجود دارد، برای رفع آن تلاش نموده و در سال جاری استان را از این معضل مصون نگه داریم.
در جریان شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نیمه دوم سال 96 هشت میلیون قطعه مرغ در قم معدوم سازی و خسارت وارده نیز بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد ریال برآورد شد.
آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان است که مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شتر مرغ از پرندگان حساس به بیماری محسوب می شوند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.