به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در این جلسه بر حضور همه جانبه آحاد مردم در این مراسم با بهره گیری از ظرفیت اصناف، کسبه، حوزه های علمیه و هیات های مذهبی تاکید کرد.
یونس عالی پور با بیان این که برای استان قم در این مراسم حدود 25 هزار تن سهمیه پیش بینی شده اما باید زمینه حضور 50 هزار تن را فراهم کنیم، افزود: قم به دلیل موقعیت خاص خود همواره محل عبور زائران در مناسبت های مختلف از جمله نیمه خرداد است و ما به عنوان میزبان باید بهترین خدمات را ارایه دهیم.
وی با اشاره به این که محبان و دوستداران امام باید بیش از گذشته در صحنه باشند، افزود: باید در کار فرهنگی و اطلاع رسانی به مردم بیشترین تلاش را داشته باشیم.

** سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نیز افزود: بر اساس روال سال های گذشته اعتبار این مراسم از طریق هم افزایی، تهاتر و جا به جایی اعتبارات تامین خواهد شد و مشارکت برخی شرکت های خصوصی و غیر دولتی که امکانات بیشتری دارند نیز در این زمینه موثر است.

** فرماندار قم نیز با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای تامین اتوبوس اعزام کاروان افزود: این مساله نباید مانعی برای حضور گسترده مردم باشد و در جلسه هفته آینده با اتحادیه اتوبوس داران این مساله را پیگیری خواهیم کرد.
رضا سیار افزود: کار ثبت نام زائران به وسیله سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) انجام می شود و در خصوص تدارک برنامه های فرهنگی نیز علاوه بر نهادهای مسئول خود مردم بیشترین مشایعت و همراهی را دارند.

** دبیر شورای ترافیک قم نیز با بیان این که تمهیدات ترافیکی لازم به همت پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر بویژه هسته مرکزی صورت می گیرد، افزود: پلیس راه نیز مسئولیت محافظت اتوبوس های حامل کاروان زائران مرقد امام را عهده دار است.
وحید مقدم در خصوص تامین کمبود اتوبوس لازم نیز افزود: شهرداری 40 دستگاه اتوبوس را وارد ناوگان حمل و نقل خود کرده و می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

** حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز با بیان این که تمام هیات ها و تشکل های مذهبی استان برای شرکت در مراسم سالگرد امام آمادگی دارند، افزود: همه امکانات و توان خود را از طریق روحانیان مساجد و شبکه روحانیان مستقر در روستاها برای بسیج عمومی جهت حضور در مرقد امام به کار خواهیم گرفت.

** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز با بیان این که امسال به جهت قرار داشتن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، بزرگداشت ارتحال امام از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: باید با کمک دیگر نهادهای فرهنگی، سهم قم در برنامه های فرهنگی این مناسبت ویژه باشد.
سید موسی حسینی کاشانی با تاکید بر توجه به بودجه فرهنگی قم، افزود: به همان نسبتی که برای وسیله رفت و آمد و تامین غذا و خوراک بودجه در نظر گرفته می شود، باید برای مسائل فرهنگی نیز اعتبار خوبی اختصاص پیدا کند.
وی با بیان این که اعتبارات مجموعه های فرهنگی کفاف فعالیت ها و برنامه های فرهنگی را نمی دهد، افزود: باید در سرفصل بودجه سال استان، اعتبارات فرهنگی خوبی لحاظ شود، چون این اقدام مشارکت بیشتر و فعال تر نهادها را موجب می شود.
حسینی کاشانی گفت: برای مراسم در پیش رو سعی خواهیم کرد با همین بضاعت موجود متفاوت تر از سال های گذسته حضور پیدا کنیم.

** مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم نیز با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با روابط عمومی شهرداری قم افزود: به همت اداره کل تبلیغات اسلامی گزیده ای از سخنان گوهر بار امام راحل استخراج شده و در اختیار نهادها و دستگاه های مختلف قرار می گیرد.
سید رضا طباطبایی با تاکید بر یکپارچگی برنامه های فرهنگی دستگاه ها در این ایام گفت: تمام دستگاه ها برای پاسداشت حضرت امام و قیام خونین 15 خرداد، دست کم یک بنر را بر سر درب اداره خود نصب کنند.

** مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم نیز با اشاره به تدارک برنامه های متنوع برای ایام 14 و 15 خرداد و روز جهانی قدس افزود: ستادهای مناطق هشت گانه شهری فعالیت خود را به صورت ویژه انجام می دهند.
سید محسن میرهادی با اشاره به آماده سازی مسیر راهپیمایی یوم الله 15 خرداد از میدان روح الله تا حرم حضرت معصومه (س) افزود: با توجه به ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) مناسب سازی محیطی نیز در دستور کار است.
وی با اشاره به آماده سازی پارکینگ ها و پارکسوارها و همچنین 6 بوستان برای اسکان موقت و اجرای عملیات مقابله با ناهنجاری ها و جمع آوری متکدیان افزود: دستگاه های خدماتی و امدادی بویژه آتش نشانی، تمامی اماکن حضور زائران از جمله محیط پیرامونی حرم و هسته مرکزی شهر را از نظر خدمات امدادی پوشش خواهند داد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.