محمود سیجانی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مواد غذایی، به ویژه اقلام پروتئینی، لبنیات، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، سبزیجات و شیرینی های پرمصرف و مرسوم در این ایام، طرح تشدید نظارت و پایش بازار قم با بسیج همه نیروها و امکانات موجود به مدت یک ماه درحال اجرا می باشد.
وی بیان کرد: تنظیم مطلوب بازار و صیانت از حقوق مصرف کنندگان با رویکرد پیشگیرانه، مراقبت و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به تامین و توزیع به هنگام کالاهای پرمصرف ماه مبارک رمضان و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی وبرخورد با متخلفان با هدف تسهیل و تسریع دردسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز خود باقیمت مناسب، از جمله رویکردهای اجرای این طرح در استان قم است.
وی ادامه داد: گشت های بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد، اتاق اصناف، اداره کل تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه های استان، در این مدت بر روند فعالیت های بازار قم، نظارت می کنند.
سیجانی گفت: در این گشت ها، نظارت بر حسن اجرای تامین و توزیع به هنگام کالاهای اساسی مورد نیاز با قیمت مصوب، اجرای دقیق فروش های فوق العاده توسط اصناف و فروشگاه های زنجیره ای و کنترل وضعیت عرضه اقلامی که دارای سقف قیمت مصوب هستند، در اولویت قرار دارد.
وی افزود: دریافت شکایت ها و گزارش های اقتصادی مردم و رسیدگی سریع به آنها، همچنین معرفی متخلفین به محاکم قضایی و برخورد جدی و بازدارنده با واحدهای سابقه‌دار، از دیگر رویکردهای اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: همشهریان می توانند، شکایت های اقتصادی خود را به سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اعلام کنند تا در کوتاه ترین زمان با تخلف به وجود آمده برخورد و پرونده جهت رسیدگی در مراجع قضایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان، معرفی شود.
درحال حاضر 40 هزار واحد صنفی در استان قم فعالیت می کنند که 32 هزار مورد از این واحدها دارای پروانه و مجوزهای قانونی هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: هم اینک نمایشگاه طرح ضیافت جهت عرضه کالا و اقلام مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان در محل نمایشگاه دائمی استان برپاست و همشهریان می توانند محصول های مورد نظر خود را با قیمت مناسب تر تهیه کنند.

**مردم قم نگران تامین اقلام مورد نظر خود در ماه مبارک رمضان نباشند
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در گفت و گویی، با اشاره به سهمیه تعیین شده برای مرغ و گوشت ویژه ماه مبارک رمضان در استان، افزود: سهمیه تعیین شده برای گوشت منجمد گوساله 40 تن است که قیمت تعیین شده برای آن هر کیلو 23 هزار تومان اعلام شده است.
علی اصغر همت، بیان کرد: سهمیه مرغ ماه مبارک رمضان استان قم نیز 300 تن می باشد که به قیمت هر کیلو 6 هزار و 200 تومان عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: سهمیه برنج استان قم نیز 490 تن تعیین شده که از این میزان 100 تن برنج هندی دانه بلند به قیمت هر کیلو پنج هزار و 600 تومان، 190 تن برنج هندی دانه کوتاه به قیمت هر کیلو 2 هزار و 600 و همچنین 200 تن برنج تایلندی به قیمت هر کیلو سه هزار و 900 تومان می باشد.
وی با بیان این مطلب که اقلام مذکور در فروشگاه های منتخب استان توزیع و عرضه می شود، تصریح کرد: فروشگاه کوثر، تعاونی مصرف تعزیرات، تعاونی مصرف صنعت، معدن و تجارت، تعاونی مصرف استانداری و فروشگاه جانبازان و نمایشگاه ویژه ماه مبارک رمضان از مراکز توزیع اقلام مورد نظر مردم قم در این ماه شریف هستند.
همت با بیان این که مردم قم به هیچ عنوان نگران تامین اقلام مورد نظر خود در ماه مبارک رمضان نباشند، افزود: توزیع گوشت گرم بره نیز به صورت روزانه و با قیمت هر کیلوگرم 34 هزار تومان در این ایام انجام می‌شود.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.