به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز سه شنبه در «همایش ملی سرمایه اجتماعی و امنیت» در تالار فرهنگ پردیس فارابی دانشگاه تهران اظهار داشت: سخن گفتن در رابطه با امنیت نیز کار تخصصی است، چیزی که در کشور خلاء آن را در خیلی از جاها می بینیم.
وی افزود: امنیت در بعد غیر مادی و نرم آن با احساس همراه است و این که انسان باور کند دارای امنیت است.
صادقی گفت: هر چه قدر به امنیت پایدار که سرمایه اجتماعی است بیشتر بپردازیم به طور حتم مساله امنیت بیشتر تحقق خواهد یافت، چراکه اگر فقط امنیت را در بعد سخت و صوری آن دنبال کنیم، هیچ گاه به این سرمایه اجتماعی مهم نخواهیم رسید.
وی، امنیت اجتماعی را نتیجه داشتن تعامل و ارتباط ذکر کرد و افزود: در فرایند تعاملات اجتماعی بر قراری یک ارتباط سالم، درست و قابل قبول در همه سطوح اعم از حکمرانی و نهادهای اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
صادقی اضافه کرد: اگر سطح نشاط اجتماعی ارتقا پیدا کند، به طور طبیعی سرمایه اجتماعی نیز به همان اندازه رشد پیدا خواهد کرد.
وی نشاط اجتماعی را موضوعی بسیار گسترده، فراگیر و مرتبط با همه مسائل جامعه دانست و افزود: اگر ارتباط صادقانه، صمیمانه، دوستانه و منصفانه وجود داشته باشد و کارکردها نیز بر اساس این نگرش صورت بگیرد، به طور حتم نتیجه مطلوب نیز حاصل می شود.
استاندار قم در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان همایش سرمایه اجتماعی و امنیت، ابراز امیدواری کرد که کارکردهای خوب و موثر این همایش در بعد نرم و ایجاد سرمایه اجتماعی به یک نشاط اجتماعی منجر شود.
همایش سرمایه اجتماعی و امنیت با هدف ایجاد بستر و آشنایی و تحقیق در زمینه سرمایه اجتماعی و امنیت و همچنین کمک به سیاست گذاری صحیح و مطلوب در حوزه سرمایه اجتماعی و امنیت، به همت استانداری، نیروی انتظامی، پردیس فارابی دانشگاه تهران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم برگزار شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.