به گزارش ایرنا از روابط عمومی جامعه الزهرا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی عصر دوشنبه در همایش بزرگ مبلغان در تالار بیداری جامعه الزهرا افزود: چهل سال است که دشمن هیچ لحظه ای را برای از بین بردن این نظام از دست نداده، اما به حول و قوه الهی در هیچ کدام موفق نشده است.
وی بیان داشت: مشکلات زیاد است اما موفقیت‌ها و پیشرفت‌های زیادی حاصل شده، به طوری که رهبر معظم انقلاب در نوروز 96 و 97 فهرست‌ بلندبالایی از پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بیان فرمودند.
مروی اظهار کرد: اگر مردم احساس ناامیدی و یاس کنند دشمن موفق می‌شود، بنابراین یک مبلغ دینی نمی تواند نسبت به این مسائل بی تفاوت باشد.
وی همچنین تصریح کرد: ما باید اول خودمان را بسازیم و به آنچه می‌گوییم عمل کنیم و آنچه برای مردم می‌گوییم اول نفس خود را خطاب قرار دهیم.
مروی در ادامه با تاکید بر این که باید به اهمیت کار تبلیغ معرفت داشته باشیم، تصریح کرد: تبلیغ دین کار انبیا و مسئولیت آفرین و کاری دشوار است؛ بنابراین وقتی اهمیت کار تبلیغ را بدانیم، تحمل مشکلات و سختی‌ها برای ما آسان می‌شود.
وی بیان داشت: اگر از مبلغان سوال کنند که کار شما چیست، می‌توانند پاسخ دهند که کار ما کمک کردن به مردم، راهنمایی مردم به صراط مستقیم و بهشت و در حقیقت کار مبلغان دین، کار انبیا و اولیای الهی است.
وی با بیان این که مبلغان نقش هدایتگری جامعه را به عهده دارند، تصریح کرد: اگر مبلغان دین به اهمیت تبلیغ پی ببرند، از هیچ فرصت تبلیغی مضایقه نمی کنند.
مروی همچنین خاطرنشان کرد: امروز دشمن همه توان خود را در مسائل فرهنگی قرار داده است و اگر در این قضیه موفق شود در بقیه صحنه‌ها هم موفق خواهد بود.
وی بیان داشت: سست کردن اعتقادات، بدبین کردن مردم به دین، بی اعتنایی به مقدسات و مراسم دینی و ایجاد شبهات مختلف از جمله مسائلی است که مبلغان باید به آن بپردازند.
وی یادآور شد: امروز در شرایطی هستیم که باید هم دوستان و هم دشمنان خود را بشناسیم، در غیراین صورت نمی توانیم خود و جامعه خود را مصونیت بخشیم و از خطرات حفظ کنیم؛ به همین دلیل، رهبر معظم انقلاب بر دشمن شناسی و دشمنی آمریکا تاکید می‌کنند تا جامعه، دشمنان خود را بشناسد و بداند که دشمنان از چه طریق می‌خواهند ضربه بزنند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.