سید موسی حسینی کاشانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: درحال حاضر قم دارای 950 صندلی سینما می باشد که سال گذشته حدود 600 هزار تن فیلم های اکران شده را تماشا کردند.
سه سینما شامل ونوس با 300 صندلی، تربیت با 500 صندلی و آیه با 150 صندلی هم اکنون در شهر قم فعال می باشد.
سینما تربیت یکی از سینماهای قدیمی قم و متعلق به آموزش و پرورش است. و مزیت آن واقع شدن در مرکز شهر و دسترسی مناسب است.
سینما آیه به عنوان نخستین سینمای تخصصی طلاب و روحانیان، اردیبهشت ماه 95 در مدرسه اسلامی هنر قم گشایش یافت. هدف از بهره برداری از این مرکز هنری، ایجاد بستر برای حضور قشر فرهیخته حوزه، نخبگان حوزوی و عموم متدینانی که به طور عادی شاید در سینماها حضور پیدا نکنند.
سینما ونوس قم با دو سالن نمایش درسال 1388 به عنوان اولین سینمای مجهز به سیستم دالبی دراین استان فعالیت خود را آغاز کرد. درآن علاوه بر اکران فیلم، کلاس های آموزشی و غرفه فرهنگی نیز دایر می باشد.
وی درباره تالار مرکزی شهر قم نیز گفت: در زمینه زیرساخت ها این تالار تقریبا به مرحله استفاده رسیده است و سال گذشته نیز چند نمایش خوب در آن به روی صحنه رفت و استقبال مناسبی نیز از این نمایش ها شد.
تالار مرکزی شهر که کار ساخت آن از سال 89 آغاز شده بود، در بهمن ماه سال 94 با حضور معاون اول رئیس جمهوری، علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا نعمت ‌زاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.
تالار مرکزی شهر به مساحت 5 هزار و 800 متر مربع و زیر بنای 10 هزار و 500 متر مربع در 4 طبقه ساخته شده و علاوه برسالن‌ ها،دارای فضاهای آموزشی و اداری، فضای کارگاهی و انبار است.
وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ساخت کتابخانه عمومی مرکزی و مجتمع فرهنگی – هنری در خیابان امام خمینی(ره) شهر قم درحال پیگیری است که ان شاءالله تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و سپس در کنار آن نیز احداث یک مجتمع فرهنگی – هنری را دنبال خواهیم کرد.
کتابخانه عمومی مرکزی در خیابان امام خمینی(ره) در مساحت 4 هزار متر مربع در 3 طبقه دارای مخزن کتاب، سالن قرائت خانه برای خانم ها و آقایان و سالن آمفی تئاتر است.
قم دارای 23 کتابخانه عمومی و 10 کتابخانه مشارکتی با یک میلیون جلد کتاب می باشد.
حسینی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه های گوناگونی در زمینه قرآن و عترت، کتابخانه های تخصصی، تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی، شعر، مطبوعات و تبلیغات داشته ایم و کوشش شده است متناسب با ظرفیت های استان قم برنامه های مختلفی را داشته باشیم.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.