علی اصغر کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با راه اندازی بیمارستان 231 تختخوابی امیرالمومنین(ع)، تخت های بیمارستانی قم به 2.1 به ازای هر یک هزار تن افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: اگر بیمارستان های در حال احداث قم از جمله امیرالمومنین(ع)، مادر، یک هزار تختخوابی، 110 تختخوابی و قلب تا سال 1400 راه اندازی شود، تخت های بیمارستانی در بخش دولتی به بیش از سه هزار و 200 تخت و در کل تخت های دولتی، خصوصی و خیریه به سه هزار و 600 تخت می رسد که استاندارد به نسبت بالایی است.
وی ادامه داد: با راه اندازی بیمارستان های در حال احداث، سرانه تخت های بیمارستانی قم نیز به 3.5 تخت به ازای هر یک هزار تن افزایش می یابد.
اکرمی به بیمارستان امیرالمومنین(ع) اشاره و بیان کرد: این بیمارستان خیریه که در محوطه بیمارستان شهید بهشتی قم در حال احداث است، دارای 231 تخت بیمارستانی است و برای احداث آن حدود 600 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: بیمارستان خیرساز حضرت امیرالمومنین(ع) در مراحل پایانی قرار دارد و نیروی انسانی و تجهیزات این مرکز درمانی در حال تامین است.
به گفته وی، این بیمارستان با 21 هزار مترمربع زیربنا، در هفت طبقه احداث شده است و دارای پد هلی کوپتر روی بام برای انتقال مصدومان، بخش زنان، اعصاب و روان، جراحی، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم و واحدهای پاراکلینیکی از جمله تصویربرداری، سی تی اسکن، آزمایشگاه و داروخانه می باشد.
اکرمی گفت: بیمارستان خصوصی 110 تختخوابی مادر نیز در منطقه پردیسان در حال احداث است که مرحله نخست آن سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی افزود: این بیمارستان در چهار طبقه احداث می شود که با محوریت بیماری های زنان است و تجهیزات این مرکز در حال خرید می باشد.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان یک هزار تختخوابی نیز توسط موسسه خاتم در آذرماه سال گذشته آغاز شده است و پیش بینی می شود مرحله نخست آن در سال 98 به بهره برداری برسد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: 60 درصد تخت های این بیمارستان، دولتی است و 40 درصد بر پایه ارائه خدمات بخش خصوصی احداث می شود و این مرکز در توریسم درمانی نقش بسیار سازنده ای خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان 110 تختخوابی نیز در محوطه بیمارستان شهید بهشتی با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال احداث است و پیش بینی می شود تا اواخر سال آینده قابل بهره برداری باشد.
وی افزود: این بیمارستان در هفت طبقه احداث می شود و در آن خدماتی در بخش زنان به صورت جامع و تخصصی ارائه می شود.
اکرمی گفت: بیمارستان تخصضصی و فوق تخصصی 335 تختخوابی قلب نیز با زیربنای 47 هزار مترمربع در 11 طبقه تحت اشراف آیت الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید شیعیان، در بلوار مرجعیت قم در حال احداث است.
وی افزود: این بیمارستان دارای بخش های بستری شامل داخلی، قلب، جراحی، زنان و زایمان، کودکان، اعصاب و روان، ان آی سی یو، آی سی یو، سی سی یو، اورژانس و بخش های تشخیصی درمانی شامل آنژیوگرافی، تصویربرداری، دیالیز، سنگ شکن، فیزیوتراپی و بازتوانی، آزمایشات فیزیولوژیک و ریوی، آزمایشگاه بالینی و پاتولوژی، گوارش و کبد، شیمی درمانی، پزشکی هسته ای، رادیولوژی و کلینیک های تخصصی، جراحی سرپایی، بستری موقت، بخش های خدماتی و اداری است.
وی اضافه کرد: همچنین 2 کلینیک ویژه در محوطه بیمارستان شهید بهشتی و نکویی - فرقانی هر کدام با زیربنای پنج هزار و 600 مترمربع در حال ساخت است که امیدواریم تا شهریور امسال به بهره برداری برسد.
اکرمی افزود: هر کدام از این مراکز گنجایش دست کم 30 مطب پزشک و هفت واحد دندانپزشکی و دارای بخش های تصویربرداری، سی تی اسکن، ام آر آی و آزمایشگاه است و مراجعانی که از پایگاه های بهداشت ارجاع می شوند در این کلینیک ها به صورت سرپایی درمان خواهند شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.