به گزارش ایرنا، اکبر میرشکار دوشنبه شب در «جشنواره شناسایی و تجلیل از زنان توانمند و تاثیرگذار» در دانشگاه پردیس تهران واحد قم اظهار داشت: همچنین زنان سرپرست خانوار درقم دارای چند فرزند هستند که این امر مشکلاتی برای آنان در اشتغال محیط های خارج از خانه به وجود آورده است.
وی خاطر نشان کرد: بعضی از زنان سرپرست خانوار نیز در بحث ضمانت تسهیلات اشتغال خانگی دچار مشکل هستند و پشتوانه ای ندارند.
وی از کارآفرین ها درخواست کرد: برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار درکمیته امداد برنامه ارائه کرده و با ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار آنان را از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج کنند.
میرشکار، افزود: یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و حل مشکل اقتصادی آنان است.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: درحال حاضر 14 هزار زن سرپرست خانوار در این استان زیر نظر این نهاد می باشند که نیازمند خدمات اقتصادی و اجتماعی در جامعه هستند.
وی افزود: از این تعداد زن سرپرست خانوار چهار هزار تن زیر 40 سال هستند که باید زمینه اشتغال آنان مورد توجه قرار گیرد.
میرشکار افزود: مجموعه افرادی که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی می باشند نیازمند کارآفرینی و اشتغال برای تامین معاش هستند.

** مسئول برگزاری جشنواره شناسایی و تجلیل از زنان توانمند و تاثیرگذار نیز گفت: فراخوان این جشنواره از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید که دراین رابطه بیش از 60 زن کارآفرین شرکت کردند.
آزاده لاجوردی گفت: ساماندهی و شناسایی بانوان کارآفرین در حوزه های مختلف صنایع دستی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و کشاورزی باید صورت گیرد تا به اشتغال پایدار دست یابیم.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد اشتغال خانگی، نقش مدیریتی زنان در تربیت صحیح فرزندان، ایجاد شور و انگیزش در میان بانوان کارآفرین جهت ارتقای استانداردهای کسب و کار بانوان، ایجاد فضای هم افزایی و تلاش در جهت بهبود محیط کار، ایجاد بستر اشتراک گذاری تجارب بانوان کارآفرین و خودباوری در زنان استان قم عنوان کرد.
جشنواره شناسایی و تجلیل از زنان توانمند و تاثیرگذار با مشارکت بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل فنی و حرفه ای، اداره کل امور بانوان استانداری، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی ، اتاق اصناف و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم و با تجلیل از 10 بانوی کارآفرین در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.