به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز دوشنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی، در تالار معصومیه فرمانداری قم افزود: امروز کشور در وضعت تنش آبی به سر می برد و اگر برنامه ریزی صحیحی صورت نگیرد، فردا آیندگان دچار مشکل می شوند.
وی اضافه کرد: کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در کشور و استان قم شکل گرفته و سیاست های این کارگروه بر اساس کار کارشناسی ابلاغ شده است و باید نسبت به اجرایی شدن مصوبات کارگروه مشارکت و دقت لازم صورت گیرد.
وی با تقدیر از کشاورزان قم در کاهش مصرف آب، گفت: تغییر الگوی کشت، آبیاری تحت فشار، آبیاری مکانیزه و مصرف بهینه از جمله طرح هایی است که در قم اجرا شده و نتایج خوبی نیز داشته است.
صادقی تصریح کرد: استان قم در کم آبی جزو استان های مشکل دار است و حداقل 10 تا 15 سال دیگر دچار روند خشکسالی می شود که باید این مساله را در سال های پیش رو مدیریت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این نامگذاری بر اساس راهبردی دراز مدت تبین شده و نشان می دهد مبنای اصلی شعار رهبری اقتصاد مقاومتی می باشد.
وی افزود: لازمه پیاده سازی اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال و مصرف کالای ایرانی است تا چرخه اقتصاد درست بچرخد و معیشت مردم هم به خوبی و درستی پیش رود.
استاندار قم در ادامه با بیان این که برای موفقیت در کارها باید به قانون تمسک کرد، افزود: باید قانون ملاک همه کارها باشد تا در روند کارها خللی ایجاد نشود و کارها پیش رود.
وی اضافه کرد: باید نگرش خود را نسبت به لحاظ قانون در کارها تقویت کنیم و از همه زوایای پیدا و پنهان قوانین برای تامین منافع عمومی خود تلاش نماییم.
صادقی ادامه داد: باید نگاه ها فرابخشی باشد، اگر نگاه ها منطقه ای باشد، برنامه ها، نتایج و فکرها کاملا کوچک و کم اثر می شود.
وی گفت: آنچه که باعث تقویت امید و اعتماد می شود و مشارکت همه آحاد را دربرمی گیرد، تقویت سرمایه های اجتماعی است؛ اگر نتوانیم رفتار و عملکرد خود را به گونه ای تعریف کنیم که افزایش سرمایه اجتماعی داشته باشیم، نقصان است و همه زیان کرده ایم.
وی بیان کرد: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و قاچاق به همه ما مربوط می شود و همه به تناسب مسئولیتی که داریم، باید پاسخگو باشیم.
استاندار قم تاکید کرد: اگر در راستای انجام وظایف و مسئولیت ها درست عمل کنیم، حواشی و مشکلات کمتری خواهیم داشت.
نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.
همایش روز ملی شوراهای اسلامی با حضور اعضای شوراهای شهر و روستا و مسئولان استان قم در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.