به گزارش ایرنا، تورج همتی روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری قم اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت و اصلاح فرایند این واحدها مطالبه مردمی بوده و باید در این زمینه تلاش کنند.
وی افزود: وجود تعدادی از واحدهای آلاینده مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است که خط قرمز اداره کل حفاظت محیط زیست قم حفظ سلامتی مردم و وضعیت زیست محیطی است.
وی گفت: این واحدهای برای حفظ اشتغال خویش نیازمند استانداردسازی، استفاده از تجهیزات مدرن و اصلاح خط تولید هستند تا بتوانند به فعالیت خویش ادامه دهند.
همتی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست قم درصدد تعطیلی واحدهای تولیدی نیست، در عین حال نسبت به سلامتی و حفظ محیط زیست نیز نمی تواند بی تفاوت باشد.
سلفچگان یکی از بخش های پنجگانه استان قم بوده و با مرکز شهر قم حدود 50 کیلومتر فاصله دارد. در این بخش واحدهای صنعتی زیادی مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنها از واحدهای آلاینده محسوب می شوند.

**رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه با اشاره به این که وضعیت 46 پرونده دریافت تسهیلات رونق تولید در بانک های عامل بلاتکلیف است گفت: در صورتی که متقاضیان نسبت به دریافت تسهیلات پیگیری نکنند پرونده ها از سیستم خارج خواهند شد.
محمود سیجانی افزود: درهفته گذشته سه مورد پرداختی تسهیلات رونق تولید به ارزش 30 میلیارد ریال در بخش صنعت و معدن استان قم انجام شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته قم در بخش صنعت، معدن و تجارت با پرداخت 211 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در رتبه یازدهم کشور قرار گرفت.

** دبیر کمیته نظارت بر تسهیلات رونق تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز با اشاره به تثبیت اشتغال در واحدهای صنعتی گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته در هفته گذشته از هفت واحد صنعتی استان وضعیت اشتغال بهبود یافته است.
وحید کریمی افزود: طی یک ماه گذشته با تشکیل کمیته نظارت استان قم برای 83 تن اشتغال ایجاد شده است.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.